Gå til innhold
  • Bli medlem

Svorundfjellet (1 647m), Trollheimen

Þróndeimr

Anbefalte innlegg

Har ikke gjort særlig mye nytte av meg denne påska, men en skitur med langrennski til Svorundfjellet (1 647m) i sør-østlige Trollheimen ble det. Flott vær
og årets flotteste tur, selv om snøblindhet og knall å fall på slutten (langrennski til fjells, spesielt ned e nå faanskap!). Turen starta ved parkeringsplass
i Storlidalen, ved hyttefelt Landlaupet. Gikk opp solsiden av Fagerlidalen og innover til isbreen ved Sandåfjellet like ved Svorundfjellet. Var varmt og fint
hele veien, men en god del vind og snøfokk ved og irundt toppen. På tur tilbake valgte jeg å ta sørsiden av elva det siste stykket, noe jeg angrer på
ettersom det var mye mer vegetasjon der (kombinasjonen langrennski, nedåverbakke, mye trær og skare er dårlig!).

DSC_0065small-2.jpg

DSC_0068small-4.jpg

Storlidalen med Buslættkamben og Storhornet bak.
DSC_0009small-2.jpg

DSC_0003small-5.jpg

Ingen tur uten rosinboller og kvikklunsj!
DSC_0015small-3.jpg

DSC_0013small-7.jpg

DSC_0021small-3.jpg

DSC_0016small2.jpg

DSC_0025small-4.jpg

Østveggen til Svorundfjellet.
DSC_0031small-3.jpg

Utsiktsbilder fra toppen (1 647m).
DSC_0061small-3.jpg

DSC_0062small-3.jpg

DSC_0051small-2.jpg

DSC_0046small-1.jpg

DSC_0036small-2.jpg

DSC_0039small-2.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.