Gå til innhold
  • Bli medlem

Trimprosjekt M711 - 99,3 % gjennomført


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Har de siste 3 årene hatt et lite trimprosjekt på gang.

Målet har vært å gå på alle målsatte høyder i Evje og Hornnes kommune i M711 kartserien.

Det være seg topper, åser, knauser, trig.punkt og andre målsatte høyder.

Totalt har jeg funnet 287 punkter som er målsatt i kommunen som er dekket av kartbladene Evje, Iveland, Bjelland og Åseral.

Gjennomsnitthøyden på disse punktene er 488,4 moh og strekker seg fra to høyder nede ved Otra på 190 moh til kommunens høyeste punkt Midtstrandsknuten 790 moh.

Planen var å være ferdig i Juli 2011 (M-711 8) ), men en forsering i fjor høst gjorde at antallet skrumpet inn før vinteren.

Grunnet mye løs snø i vinter har fullføringen tatt tid og medført noen overnattinger i kommunens yttertrakter.

Nå på mandag etter palmesøndag med fullmåne og etter noen frostnetter var forholdene gode til å ta de resterende skogkledde kollene helt øst i kommunen.

Det ble en flott utenatt i uberørt urskog med mye tørr bålved, ugle- og reveskrål.

Godt å slenge seg inn i teltet etter midnatt.

Nå gjenstår bare 0,7 % av prosjektet. De to små 190 meters kollene nede ved Otras bredde.

Men de skal jeg spare til juli 2011. "Bestige" dem en steikvarm sommerdag i shorts, medbringende niste og muligens en skarp en.

For de meste av dette trimprosjektet har vært på uværsdager. Da jeg ikke har hatt andre mål enn å bare komme meg ut på tur.

Takk til bikkja som har følgt meg trofast på hver tur og topp.

Takk til kona som har fulgt med meg på over hundre "kremtopper"

post-728-133474680982_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.