Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur i Vest-Jotunheim i Oktober

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Vi er en liten gjeng som har tenkt oss på tur til Jotunheimen for å prøve å stå litt på ski. Planen er å legge camp i Koldedalen, å prøve oss på breen ved Koldedalstind som jeg har hørt skal ha en fin nedfart på denne tiden av året. Leste også om en renne på Breidkvamsnosi her på forumet. Planen er å komme avgårde til helgen, slik at vi kan kjøre bil inn Koldedalen, hvis bommen er oppe.

Er det noen som har gode råd, vet noe om forholdene der nå, osv...blir jeg veldig glad.

ahb

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Eg var der inne forrige helg, og trur kanskje de er litt vel tidleg ute...

Ja, det har kome ein del snø, men eg trur kanskje ikkje det er nok. Men no veit jo ikkje eg om det faktisk er "stein-gneking" de likar på skitur då...

Når det gjeld skikøyring på breane i området no, vil eg nok ikkje anbefale det. Det har kome eit snølag som dekkar breane, men det er ikkje mykje snø...og under dette tynne snølaget ligg sprekkane...Men no har eg aldri stått på ski på den breen du viser til. Og forholda i den andre renna (B.nosi), er nok diverre òg langt frå det optimale...

Men det skadar ikkje å ta seg ein tur innover og sjekke? De får uansett fine turar i området :shock:

Tora :)

Skrevet

Et fjell som ofte blir benyttet for høstskikjøring for folk fra "vestsiden", er Steindalsnosi (nabotoppen til Fanaråken). Følg standardruta mot Fanaråken til du kommer inn på breen, ta deretter opp mot høyre og rett opp mot toppen. Den siste toppskavlen er noen ganger litt kinkig å passere. Sto på ski der selv 1.november i fjor, og vet at det har blitt kjørt på ski der allerede denne sesongen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.