Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur Femunden


Anbefalte innlegg

Hei :-D

Vi er 4 Kamerater som har planer om en padletur 1 ukes tid og kunne tenke oss i Femundtraktene.

Vi er helt ukjent med dette området og lurer på om noen har et forslag om det er en elv/vann som er fint og padle?

Da jeg er operert i ryggen bør det ikke være for lange bæringer,vi er alle godt turvante med lengre turer.

Vi har planer om turen rundt 7 Juli 2010 og har 2 Allykanoer!

Lurer også på om det går og sette igjenn en bil i nærheten av turen,s ankomst?

Hilsen Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Du kan også padle en tur opp Tufsinga, på vestsiden av Femund. Der padler jeg regelmessig og elva er lett paddelbar både nedover og oppover. Nesten ikke noe bæring. Jeg har fortsatt til gode å utforske deltaen som også er naturvernsområde, noe som vi bør sette i gang med i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her for noen bilder:

http://www.tufsingdal.no/

Vi pleier å å starte fra en strand nær samfunnshuset i Tufsingdal. Det står et skilt mot en badeplass ved en bru. Alternativ er en liten grusvei mot Strømmen i nærheten av veien mot Jonasvollen. Fra der og sørover tror jeg ikke det er noen stryk lenger, men der har jeg ikke vært ennå. Butikken (med dusj/wc) har også et sted der du kan komme inn i kanoen. De har også begynt med utleie av kano.

Jeg skulle ikke begynne å padle nord for butikken, da det er noen stryk. Bak gården Sæter er det er lite stryk som har så lite vann at kanoen setter seg fast. Da er det bare å hoppe ut av båten og trekke.

Vent til vårflommen er over. I mai kan elva være minst 10 ganger så står som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.