Haakon Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Skrevet 29. mars 2012 Hei kjiver. Ja, de sliter litt nå på enkelte kart, hører jeg. De skriver det også på iTunes, men sier de jobber med saken. Men jeg lastet ned Hardangerjøkulen og Aurland og de fungerte svært bra. Prøv bare igjen senere. God tur! Siter
afe Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Ettersom åra har gått, har det skjedd mykje på kartfronten. Kartverket har ei oppskrift på korleis ein kan laste ned N50 for deler av, eller heile landet for bruk på mobile einingar med iOS eller Android: http://kartverket.no/Documents/Kart/Gratis%20illustrasjonskart/Brukerveiledning_n50_kartdata.pdf 1 Siter
steingrd Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Det har skjedd mye i Kartverket de siste årene ja, de er blitt veldig flinke til å åpne opp og frigjøre kartene, noe som er veldig bra! Åpne data og enkel tilgang på de akselererer innovasjonen, så jeg håper de fortsetter i de banene de har gjort de siste årene! 1 Siter
4x4 Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 http://kartverket.no/Kart/Gratis-kartdata/Hele-Norge-rett-i-lomma/ Siter
Haakon Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Skrevet 22. mars 2015 Nå har jeg brukt Nordecas Norgeskartene noen år, har altså endel erfaring med dem og er kjempefornøyd. De har også endel tilleggsfunksjoner, som å spille av (tracke) og lagre turene dine, knytte bilder og kommentarer til lokasjoner i kartet, etc. Skiforeningen skiløyper i Nordmark har de også, så disse kan absolutt anbefales. 1 Siter
knadne Skrevet 24. mars 2015 Skrevet 24. mars 2015 For de som er anti-apple så finnes det en flott app til Android som heter Norgeskart! Den bruker statens kartverk, er med både topo, topo raster og sjøkart. Kan lagre til minnekortet når du har (wlan) dekning.. Norgeskart finnes også for Apple, jeg har det iallefall på iPaden min. Veldig bra gratis app, som anbefales. Gjør alt det trådstarter etterlyser. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.