Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Noen som har erfaring med piggdekk til sykkel? Bruker sykkelen primært til/fra skolen ol. Blir mange kilometer, men aldri særlig ekstremt. Hvor mange pigger, merke? Noen anbefalinger? Siter
Lena Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Har sykla med Nokias piggdekk med 296 (tror jeg?) pigger hele vinteren gjennom i 2 år nå og de funker veldig fint. Godt feste og ser ikke noe slitasje på dem enda. Koster vel en 600,- pr dekk, men er vel verdt investeringen hvis alternativet er å f.eks. ta bussen... Siter
Peder K. Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Benytter samme dekk som Lena over og er i likhet med henne veldig godt fornøyd med dem. De er dyre, men etter mitt syn verdt det. Siter
knut stabell Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Støtter ovenstående ! Har også forsøkt dekk med færre pigger, - trolig OK dersom du bare sykler av og til og vesentlig på bar asfalt. Sykler du daglig eller mye om vinteren, velg dekk med mange pigger og breie nok knaster til at de holder på piggene. Kjør inn dekkene og unngå brå oppbremsing på asfalt, - det spiser pigger . knut Siter
SindreB Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Til opplysning: I fjor var det kampanjepris på Nokian Extreme 296 på både OBS og XXL i Trondheim. Prisen var 398,-/dekk tror jeg. Kanskje finnes det slike tilbud i år også? Dette er gode dekk. Se testomtale her: http://terrengsykkel.no/?37 Mvh Sindre Siter
Fjellaben Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Trenger man oblat for å sykle med piggdekk i Oslo? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.