Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen gått denne. Er den bare bratt og luftig, eller er den såpass at det for mange vil være fornuftig med sikring, også under tørre forhold?

Sør og østryggen er jo de vanlige atkomstene, evt. brattura litt lenger nord og vest. Ingen av disse setter vel høydeskrekken alt for mye på prøve hos de fleste, men nordryggen har jeg hørt skal være en del mer utsatt.

Annonse
Skrevet

Ja, Nordryggen er noko meir utsett enn dei andre rutene du skildrar. Eg har gått opp der eit par gonger - begge gongene med sikring. Frå fremste Tverrådalskyrkja (1990, eller kva den er) går det lett sørover ryggen til eggen reiser seg smal og bratt. Så blir det lett klyving/katring oppover to taulengder til ein kjem opp på topp-platået. Dersom ein fylger eggen direkte vil eg vurdere ruta til å liggje på 3-talet ein plass. Dei mest utestte partia er i fyrste taulenga, og så blir det greiare etter kvart. Dessutan er eggen rimeleg fast og fin. Eg tviler ikkje på at dei mest dristige i dette forumet ville gå usikra under tørre forhold, men etter mi meining bør ein ta med tauet i sekken på denne turen. Dersom ein legg returen via Fortundalsbreen eller Hardbardsbreen er dette ein veldig flott rundtur :shock:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.