Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen umiddelbare turplaner i området, men lurer likevel på om det er noen av dere som har gått vest og sør om Hardangerjøkulen på ski? Jeg kunne på en fremtidig vintertur tenke meg å dra fra områdene omkring Hallingskeid og rundt jøkelen, mot klokken, til områdene omkring Kjeldebu.

For min del vil det selvfølgelig bli tur med hundespann i nordisk stil, der hundekjøreren går på ski langsmed eller på slep bak sleden. Erfaring tilsier likevel at er terrenget fremkommelig på ski, så skal det mye til for at en ikke kommer frem med et lite hundespann i Nordisk stil.

Alle innspill er av interesse.

Gisle

Annonse
Skrevet

Ja jøssda, området er i høyeste grad tilgjengelig på ski. Det er imidlertid en litt tricky nedkjøring til Rembesdalseter, den bør du sjekke ut på kartet, sist tok jeg av meg skia der.... Men det finnes ganske sikkert traseer lenger vest.

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen.

Jeg har gått turen på kartet noen kvelder i fra godstolen og har lagt merke til nedkjøringen til Rembesdalsseter. Ut fra kartet skal det nok la seg gjøre, men det kan jo alltids se annerledes ut i virkeligheten. Det er likevel godt å få tolkningen min bekreftet.

Jeg har andre steder opplevd å gå meg på temmelige store variasjoner i terrenget som ikke kommer frem på 1:50000 kartet, så det er kjekt å få info fra folk som har vært der selv.

Gisle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.