Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa falk erfaringer ?

kenny28

Anbefalte innlegg

Annonse

Var og så på skoen i dag. De hadde ikke min størrelse så jeg fikk ikke prøvd den :)

Jeg har bred fot og er usikker om denne passer min fot ? Noen som kan svare på det ?

Ellers så var jo skoen veldig lett, reagerte litt på sålen den virket så "billig" ut så nesten ut som sånn skumsåle som ofte er på sånne europris sko.

Til nå har jeg trasket rundt på crispi besseggen sko som jeg i grunnen har vært fornøyd med, men ønsker nå å prøve høyere sko for mer støtte.

Hadde vært kjekt hvis noen kunne komme med kommentarer/erfaringer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Har hatt Alfa Falk i ca et år. Veldig fornøyd med den, både i skogen og på fjellet. Holder vannet ute og støtter

godt rundt anklene uten at de blir "kvalt" av den grunn. Lett og fine. Sålen, om du da tenker på innersålen så har jeg byttet den ut.

Minus er på vinteren. Jeg er temmelig varmblodig men når det bikker - 10 så blir de for kalde selv med to par ullsokker. Men til

sommerbruk nøler jeg ikke med å anbefale de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt Alfa Falk i ca. et år.. Har tidligere brukt Alfa Bever i mange år. Er veldig fornøyd med passformen på Alfa, derfor holder jeg meg til merket. Erfaringen med Falk er positiv med tanke på komfort og tetthet. Tror ikke jeg har spesielt bred fot, så kan ikke uttale meg om det.. Problemet er kalosjeringen, altså gummikanten rundt. den løsnet litt på mine.. Var innom sportsbutikken i annet ærend og hadde dem tilfeldigvis på, så jeg kommenterte det ovenfor selgeren. "Du får nye", sa han, uten å nøle.. Så jeg gikk glad og lykkelig ut med et nytt par på føttene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen formening med bred fot ?

Har du virkelig plass til to par med tykke sokker ? Blir ikke skoene veldig store når du bruker kun tynne sokker da ?

Det er helt umulig å si hvordan skoen trykker på andre sin fot.:)

Tror nok du må prøve det selv i butikken, og da med sokkene du har tenkt å bruke.

Skriver under på alfas passform i forhold til mine føtter også. Bruker Bever på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Falk eitt år.

Kjøpte dei primært til våte jaktmarker og for å teste ut om tex er liv laga i fjellsko.

Dette er ein tex-sko som ikkje har (heildekkande) skinn men cordura på utsida, og kan dermed lettare tørke opp att, so då er eit stort ankepunkt mot tex i fjellsko vekke. Det andre store er korvidt texen held tett over tid ...

Dei krevde litt tid på å bli gått inn, men blei veldig gode etterpå.

Har brukt nokre ulike Alfa-modellar , og eg har inntrykk av at Falk er litt smalare enn dei andre over tåpartiet i.f.t. str.

Første dagjen i hjortejakta merka eg at det var lekkasje i eine skoen, og då var dei ikkje meir enn eit halvt år, og pent brukte.

I so måte slo dei bange anelsane til dessverre.

Men no har eg fått eit nytt par av Alfa :) , so eg skal gje dei ein sjangs til ...

Håpar første paret var eit mandagspar , for utanom lekkasjen var dei svært gode å gå i .

Svært lette i.f.t. at det er høge støvlar.

Solen sat godt på dei underlag eg prøvde dei på, -våt ur på Snøhetta var det mest krevjande .

So no er det berre å få gått inn det nye paret ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.