Telemarking Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en varmedress som jeg kan hive i pulken og ta på meg når jeg er i telt eller ikke går på ski. Jeg fant også følgende støvler, 100% vanntette, varmer til -40 og koster 1000 Er dette noe vi fjellfolk kunne bruke? F.eks når en har kommet frem til en basecamp. http://www.jobbogfritid.no/webshop/product/28376#variation=28377 Varmt ned til minus 40! Siter
kommandomark Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 http://www.xxl.no/sko/herre/vintersko/reunion-mens-ii-17-1058314 Jeg har disse her som campsko. De er høye, solide, tåler vanvittig mye kulde og innerskoen kan brukes som tøffel i soveposen! De er relativt lette å ta ut og inn av ytterskoen. Det eneste minuset med disse er hvis du tar en skikkelig plump på isen. Dette skjedde en gang når jeg tråkka i et drøyt område med overvann på vei utpå. Da trakk de til seg vann... men det var også MYE vann. Snøsmelting på skoa fra bål har ingen effekt på vanntettheten. Da er de suverene. Hvis du ikke bryr deg om vekt så er de knall(De turene jeg har hvor jeg har med disse har jeg også med pulk. Da "driter" jeg litt i vekta, hehe..) Siter
Zabel Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 jeg har også lacrosse-skoene. fungert bra hittil. skaftet er såpas mykt at du kan brette det rundt sålen under transport. sparer en del volum på det, i forhold til en stiv skinnsko (f.eks kamik, sorel osv) med samme høyde Siter
Telemarking Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Skrevet 22. februar 2010 De skoene der ser jo greie ut, skal til xxl i Oslo i dag, da blir det kanskje slike på meg Varmer skoene i lav aktivitet i sånn ca -25 ? Siter
oyvindh Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 De Dunlop-støvlene er populære i fiskeflåten. Det er fordi: - De er naturligvis vanntette, og på dekk flyter det ofte i vann - De er utrolig sklisikre, selv når du får oljeprodukter og lever på dekk - De har vernetå (på en båt er det mange tunge ting og ofte høyt tempo) - De er varme Hvorvidt disse egenskapene har så mye å si for friluftsfolk kan en vel spørre seg, men støvlene er gode de Siter
kommandomark Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Jeg prøvde ut LaCrosse-skoene i -25c rett etter jul. En tur ut på isen i fire timer. Jeg var varm og god hele tiden! Siter
Telemarking Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Skrevet 23. februar 2010 Var i xxl på sarpsborg i dag og er litt skuffet nå, ikke flere lacrosse sko av typen Reunion Mens II 17. Det var noen sorel sko der som gikk ned til -73,3 men de var for klumpete å gå i, prøvde 43 i skostørrelse og de var ganske romslige. Jeg bruker 43,5 - 44 til daglig. Så jeg tenker at jeg bestiller "Reunion Mens II 17" på nettet, men lurer på om jeg skal velge størrelse 43 hvis jeg til vanlig bruker 43,5 som skostørrelse? Noen som har skoene og kan gi tilbakemelding om skoene er litt større enn vanlig? edit: fanken! Sjekket xxl.no og de har bare skostørrelse 45 og 48..... KLIKKKKK Siter
Zabel Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 ser de ikke har størrelsen din uansett, men jeg bruker vanligvis 42 og har også 42 i la crosse-skoene. da har jeg god plass nedi med en bridgedale summit-sokk på foten. Siter
Telemarking Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Skrevet 23. februar 2010 prøvde å lete litt etter skoene, fant denne på finn: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20935889 de sorel skoene er jo bra, men størrelse 42 blir for liten for meg tror jeg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.