Gå til innhold
  • Bli medlem

Søger sted hvor maleri er malt fra i Rondane


Claus Bjerge

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Annonse

Smivejen i Oppdal med god utsikt over Rondane står det i ett eller annet hytteprosjekt eller noe i den dur! Hvor på meteren maleren har stått er umulig å vite. det er bare å sjekke kartet og finne smivegen, kan ikke garantere att rondane sees derfra - da jeg ikke vet hvor smivegen er!

Det er jo noe som heter kunstnerisk frihet.........

Finnes det ingen Oppdaling i salen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er ikke mulig å se Rondane fra Smiveien på Oppdal. Smivegen er en liten vegstubb som går paralellt med E6 like ved sentrum. Mellom Smivegen og E6 ligger Storlismia.

Jeg tror ikke det er mulig å se Rondane fra noe sted på Oppdal, med unntak av de høyeste toppene kanskje, men selv det tviler jeg på.

Terrenget på maleriet ligner ikke på terrenget rundt Gjevilvatnet, det ligner heller ikke på Rondane, jeg vil heller tippe på at det er en fjord på Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med dig i at terreng ligner en dyb Norsk fjord - men prøv at sammelign med fotos fra området omkring Gevilvatn . feks. dette fine foto taget av Sigmund Rise

http://www.panoramio.com/photo/1081710

Og på det bildet ser man tydelig at fjellene som er malt på bildet har en helt annen karakter med hamrer og hengende svaberg, noe det ikke finnes rundt Gjevilvatnet hvor man har store lier og spisse topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.