Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Den doble brenneren, tror jeg er en alkoholbrenner.

Er det noen her som har bilde av en slik petromax-lampe med noe å kompangsere størrelsen med? Har alltid lurt på hvor store de er.

Edit- ser Petromax 830 er mindre enn 829. Hvor stor er eventuelt 830?

Skrevet

Heldig den som fikk Fuhrmeisteren til 300 kr, for den ser pen ut. Lampene i de to siste linkene er på vei i posten til undertegnede. Gleder meg til å mekke på disse :)

Primus lampen er 991 modellen, mens den andre har jeg identfisert til å være en Ditmar Maxim 523. Dette er relativt små lamper ca 25 høye eller deromkring.

Skrevet

Dårlig hastverksbilde i mørket men illustrerer jo størrelsen på den mest vanlige petromaxen, Disse kommer i par med tilbehør i grønn kasse :)

Fra Venstre Optimus 350/350cp 71 oppå 111 så en radius 39 og tilslutt en Tilley FL6 Flodlight

post-8329-1334747740_thumb.jpg

Skrevet
Slenger inn et bilde av hva jeg fyrer og koker med på tur :)

Ser fra venstre: 111, 111T med gammel regulatornøkkel, Svea 123R og noe jeg ikke vet hva er.

Hva er den siste da?

Den er nesten like lite pen som min soldat 2000

Skrevet

Det ser ut som en viftedreven vedovn. Altså ingen flytende brensel under trykk som går over i gassform og blir blandet med oksygen for så å bli antent. Bare små vedbiter eller kongler eller pellets etc. Altså kjedelig :)

Skrevet
Det ser ut som en viftedreven vedovn. Altså ingen flytende brensel under trykk som går over i gassform og blir blandet med oksygen for så å bli antent. Bare små vedbiter eller kongler eller pellets etc. Altså kjedelig :)

Nesten riktig Phaser!!!

Det er en Woodgas LE som gir 3kw. 0,8kg brensel i timen. Nesten ikke bållukt og er kjempekos i lavoen.

Ingen flytende brensel men brenner det meste av andre ting bare det er tørt og er faktisk ikke kjedelig men veldig morsom :D

Skrevet

Ja er ikke mange 9060N stillebrennere der ute. Kan man montere stillebrenner på Enders Baby?

Edit- Gjengene på Enders 9060N stillebrenner, er helt forskjellige fra de andre modellene fra Enders. Selv Brennerhodet er forskjellig fra andre stillebrennere.

Skrevet

" Og ja, jeg vet Finn Hjelmerud sitter på en pall. Men tror jeg heller venter til han ikke beregner pensjonen sin ut ifra den."

Har vært i kontakt med han og det var ikke lett å komme med noe formuftig bud når han kremtet noe om att han hadde fått rundt 7000 for en på ebay :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.