Kjellis Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Lykke til ser ut til at det blir en heftig pris. Ranger 199 og Ranger 10 er på ønskelista mi også, men det blir nok bare med å ønske seg dem. Prisene har jo bare tatt helt av når det gjelder primuser, er jo helt vilt! Sent from my iPad using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Her er link til den u-trenden som foregår på ebay for tiden http://www.spiritburner.com/fusion/showtopic.php?tid/28974/fromsearch/1/hl/ebay/tp/1/ Tør gjette på at dette er litt av grunnen til de drastisk høye prisene vi opplever. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Fant denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/object?finnkode=38062359 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 http://www.ebay.com/...E:B:WNA:US:1123 OH ITS ON! Hvordan gikk det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Tja, var ikke akkurat noen rekord i pris ca 2200 NOK, for en så sjelden primus så er det egentlig kanskje normal sum. Ser også ut som en normal person vant og ikke disse gutta som driver med ulumskheter. Selv så har jeg ufattelig dårlig råd for øyeblikket, så har ikke bydd på denne siden jeg forutså en ganske høy pris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Ahhh, jeg trodde du bydde på den Har sett verre pris, men det er dyrt nok likevel da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoball Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hei primus folk. sikkert helt feil tråd å poste i, men er dette verdt noe for primus folk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Tror ikke det er så mange som samler på dette. Kan jo kanskje gå for en 50lapp på loppemarked. Men når det er sagt så fungerer den jo sikkert til sitt bruk enda om den bruker gassbokser som er å få tak i. Noe jeg tror det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Fant denne på ebay http://www.ebay.com/itm/COLEMAN-523-MD-MILITARY-2-BURNER-STOVE-/300819369493?ssPageName=ADME:B:SS:US:1123 . Byr ikke på den selv siden prisen blir hinnsides og det selges kun til Americuøah! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=121028667032&ssPageName=ADME:B:WNA:US:1123 Hva er det jeg ikke vet om denne bråkebrenneren? Hvorfor selger den for så mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robinson Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Overpriset. Jeg kjøpte nettop en slik helt ny & ubrukt i original eske m/ tennveske kanne og perfekt pen bruksanvisning for kr. 1000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Gjorde akkurat det samme her. Bare begynte å lure på om det var noe spesielt med den brenneren siden den ble så overpriset, men er vell samme brenner som på alle andre bråkebrennere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Gjorde akkurat det samme her. Bare begynte å lure på om det var noe spesielt med den brenneren siden den ble så overpriset, men er vell samme brenner som på alle andre bråkebrennere. Det er ein rein bensinbrennar, altså ikkje same brennar som den vanlege parafin-bråkebrennaren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Legg merke til at den også mangler den flammering dingsen. Åssen ser du at det er bare en bensinbrenner? Er det 111B som forteller det? Vet at B serien kan kjøre på vanlig blyfri om jeg ikke husker feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Denne er litt spesiell, prisen også http://www.qxl.no/pr.../v/an698178236/ Rødsprit og Ekstra parafin beholdere i lokket. Lager ikke slikt lenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Ah, hadde jeg bare hatt råd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Ja noen fikk seg en fin julegave til 3500kr :/ Huff for noen priser. Vedder på at selgeren ble overrasket "Vet ingenting om primuser" og utroppris på 300kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Er en ny fyr som heter Frank som selger store deler av samlinga si. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse;jsessionid=73406E542F3D611B765139267CCE8FD5?finnkode=39072311&WT.synd_type=agent Begge stillebrennerne er solgt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perra Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Her er samlingen men, håper den blir større med tiden. Er en liten amatør ennå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robinson Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Jeg har ett par primuser som trenger nytt pumpelær. Jeg har fått tak i 2 nye lær som ser ut til å passe, men klarer bare ikke å få pumpen inn igjen med det nye læret på plass. Jeg har en følelse av at jeg gjør noe galt, for når jeg prøver læret før jeg setter det på pumpestanga, virker det som det passer. Men ikke tale om jeg klarer å få pumpestanga inn med et nye læret. Ødela begge de nye pumpelærene. Er det noen med erfaring og gode råd der ute??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Går ut fra at det nye pumpelæret er tørt, og må mykes opp med olje (symaskinolje passer bra) før du stikker stanga inn i pumpesylinderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Pumpelær er alltid like artig å finne riktig størrelse til, spesielt når man har et lager blandet sammen som det jeg har En måte å finne riktig størrelse på er å sammenligne med det gamle læret, ellers så skal den jo kunne skyves lett frem og tilbake i pumperøret samtidig som den gir litt motstand når den lager trykk. Bestilte feil en gang og fikk lær til en Optimus 45 istedenfor 111 og det passa ikke i det heletatt, heldigvis hadde jeg en 45 stående . Pleier å oppbevare alle lærene i en flaske fylt med olje. Jeg tror du kan får pumpelær til Optimus 111, Nova ol fra [email protected] eller Finn Hjelmerud på Finn.no. Eller så kan du bestille fra den tyrkiske brukeren Sefaudi på www.spiritburner.com som jeg tror faktisk er billigst. Sefaudi er meget flink på å levere riktig størrelse og leverer oftest hurtig. Om jeg ikke husker feil så foretrekker han å bruke Paypal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Perra, hva har du til venstre for din 123R på bildet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perra Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Perra, hva har du til venstre for din 123R på bildet? Hei Kristian Det er en Evernew titan alcohol burner. Meget lett og hendig, funker topp sammen med Esbit titan kjele. http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=1497&cid=490 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenspetter Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei Et triks er å klippe opp en brus-boks. Lag en liten trakt og sett denne "inn" i åpningen og før pumpelæret inn. Hat gjort det mange ganger og det fungerer utmerket. mvh Jens Petter Jeg har ett par primuser som trenger nytt pumpelær. Jeg har fått tak i 2 nye lær som ser ut til å passe, men klarer bare ikke å få pumpen inn igjen med det nye læret på plass. Jeg har en følelse av at jeg gjør noe galt, for når jeg prøver læret før jeg setter det på pumpestanga, virker det som det passer. Men ikke tale om jeg klarer å få pumpestanga inn med et nye læret. Ødela begge de nye pumpelærene. Er det noen med erfaring og gode råd der ute??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.