Reginol Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Det kan fort bli dyrt å kjøpe primuser fra andre samlere ja, men jeg må for ordens skyld si at det ikke var jeg som skrev det om priser og pensjon ovenfor. På quotingen ser det nemlig slik ut Selv handler jeg mest privat da dette blir billigere. Et medium jeg bruker mye i jakt på primuser og lamper er min lokalavis. En kar annonserte masse rart forleden og midt i annonsen sto det "militær primus". Tenkte dette sikkert bare var en utslitt 111 eller noe, men ringte alikevel. Her er den gamle militærprimusen: 1 Siter
dsk Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Gratulerer! Campingo var slik jeg har forstått det; forløperen eller nærmest prototypen til det som etterhvert ble 111. dsk Siter
Reginol Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Dere tåler et par bilder til. Jeg synes det har vært vanskelig å finne info om disse primusene, men har forstått at modellen er bestefaren til optimus 111, og at de ble produsert i årene 1922 til 1939. Brenneren skal ifølge bruksanvisningen som følger med kunne brukes til både bensin og parafin. ( ikke at det spiller noen rolle, da jeg aldri kommer til fylle opp tanken og fyre opp denne) Tror modellen bare har vært ment for sivile, men vet ikke. Sjelden...? Antageligvis Mvh Reginol Siter
Reginol Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Gratulerer! Campingo var slik jeg har forstått det; forløperen eller nærmest prototypen til det som etterhvert ble 111. dsk Takk Ja, tror rekkefølgen i evolusjonen er slik: 1. Optimus campingo, 2. Optimus 11, 3. Optimus 111. Siter
runegutt123 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Skrevet 4. desember 2011 Du søte juletid, den var aldeles strøken. Kjenner et gryende behov for en. Siter
Phaser Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Det kan fort bli dyrt å kjøpe primuser fra andre samlere ja, men jeg må for ordens skyld si at det ikke var jeg som skrev det om priser og pensjon ovenfor. På quotingen ser det nemlig slik ut Fikset Og grattis med kjempefunn. Denne var pen Siter
Reginol Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Takk og takk. Ikke noe å si på standen nei. Det eneste som plager meg er at jeg sikkert aldri kommer til å finne ut i hvilket år den ble laget. Siter
akt Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Gratulerer. Den var fin. Vart litt misunnelig ..... Siter
akt Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Eg greier ikkje å vere for lenge vekk frå dei kjære primusane mine Har difor ei lita utstilling på kontoret mitt. Frå venstre mot høgre: Høvik Standard Nr. 42, fornikla Høvik Standard Nr. 41 Høvik Standard Nr. 51 skismørar, bensin Høvik Standard Nr. 36 med Høvik Standard nr. 50 bensindreven forvarmar Fuhrmeister Nr. 7A Radius no. 42 Optimus 10 Ranger Max Sievert Campus No. 2 (på stubben) Siter
Reginol Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Tøft, men jeg kan nok bare glemme å få ha noe slikt på kontoret. Kanskje jeg kan lure med meg noen å ha under senga hjemme Siter
Kristian123 Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Hvor mye rommer tanken til Fuhrmeister Nr. 7A og er det muligheter for noen bilder av den? Har aldrig set den før. Siter
akt Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Fleire bilde av Fuhrmeister 7A finn du på Spiritburner.com: Link til Fuhr. 7A Tankvolumet veit eg ikkje. Skal prøve å hugse å måle når eg er på kontoret i morgon. Siter
Kristian123 Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Takk takk. Så bildene på spiritburner, flott sak. Med tanke på Reginol sin Campingo. Denne her gikk for 560 USD http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220902208055&ssPageName=ADME:B:EOIBUAA:MOTORS:1120 Siter
Reginol Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 He he... Typisk evil bay pris. Skulle vært moro å sett hva campingo'en hadde gått for der inne, men det får bli med fantasien Siter
Kristian123 Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Da begynner vi å prate om pensjonspenger igjen Siter
Reginol Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Innen jeg kommer dit, er det vel ikke igjen noen personer som bryr seg om eller klarer å fyre opp en primus. Siter
Phaser Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Fant denne tilsalgs på en nettside. oppgitt at det er en Sievert, noen som kan identifisere den nærmere? Fant den ikke på spiritburner galleriet i farten. Så litt spesiell ut denne konstruksjonen. Siter
akt Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Merkeleg konstruksjon.... Startar nedst nede og går oppover: Boksen ser ut til å vere til ein Høvik produsert Primus 210. Kan muligens vere til ein Høvik 41, men eg kan ikkje hugse å ha sett dei med slik hempe. Primustanken er temmeleg sikkert til ein Høvik nr. 41. Den greia på toppen har eg ikkje peiling på. Verkar noko malplassert. Siter
Phaser Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Jeg skal høre med fyren om han kan skaffe flere bilder Siter
akt Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Boksen <....>Kan muligens vere til ein Høvik 41, men eg kan ikkje hugse å ha sett dei med slik hempe. Retting: Det viser seg at eg har minst ein Høvik 41 med slik øskje og hempe stående i hylla . Truleg høyrer boksa til no. 41 tanken som står oppå. Siter
runegutt123 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Skrevet 5. desember 2011 Retting: Det viser seg at eg har minst ein Høvik 41 med slik øskje og hempe stående i hylla . Truleg høyrer boksa til no. 41 tanken som står oppå. Siter
akt Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Såså Rune! For mykje skadefryd kan slå nådelaust tilbake når du minst ventar det. Siter
dsk Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Denne konstruksjonen ser så merkelig ut. Kan vi få flere bilder? dsk Siter
akt Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Hvor mye rommer tanken til Fuhrmeister Nr. 7A Tanklengd ca. 12 cm (målt til midt på utbulinga), tankdiameter ca. 10 cm. Dette skulle gi eit volum på ca. 9 dl. Effektivt volum vert noko mindre. Siter
Phaser Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Denne konstruksjonen ser så merkelig ut. Kan vi få flere bilder? dsk Jeg har sendt mail til selgeren så får vi se om det kommer noen bilder. Får jeg noen så havner de her Om jeg ikke skal ha den selv så skal jeg legge ut info om hvordan den kan kan skaffes også, Men foreløpig virker dette som noe mikkmakk så da er det ikke så spennende som samleobjekt. Og prisen må en god del ned :/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.