Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig jeg får veeeldig lang påskeferie i år, og derfor har jeg begynt å se på mulighetene for en langtur. På turistforeningens kvistekart er det kvisting frem til Åmotsdalshytta på Dovre - og fra Trulsbu i Jotunheimen. Jeg regner med at beste passering er: Åmotsdalshytta-Lesja-Skjåk-Trulsbu?

Har noen innspill om rutevalg? (Vanskelighetsgrad, skredfare, overnatting...) Jeg har ikke tenkt å dra på telt, men en natt eller to i snehule klarer jeg sikkert.

Annonse
Skrevet

Jeg gikk dette strekket i fjor vinter. Jeg lå i telt. Fra Åmotalshytten gikk jeg til Skamsdalen via den nordligste varianten. Ut denne og ned til Lesja. Er noen fiskerbuer ved Leirsjøen. De var ikke åpne, men jeg tror det går an å låne nøkkel til en av dem. Tok en taxi inn i Loradalen og gikk over til Bismo. Tror ikke det er noe prob å gå rett over fjellet fra Lesja.Har lest et sted på nettet at man kan låne nøkkel til Storhøhytten. Fra Bismo opp Lundadalen til Trulsbu. Rolig terreng og lite skredutsatt hele veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.