Gå til innhold
  • Bli medlem

Vært på skøyter i vinter?


larka

Anbefalte innlegg

Det er tydeligvis skisporten i sine ulike varianter som dyrkes av folk flest her på forumet. Men i vinter har det da vært utmerkede forhold for skøyteløping også, i hvert fall her på Østlandet. Og da kan det være fristende å spørre om det er noen her på forumet som bedriver denne form for friluftsliv? Vannene i Nordmarka er jo fantastiske for de som bor på de kanter.

Her ved Mjøsa hvor jeg bor skal det arrangeres langløp på skøyter i morgen, lørdag.

Tidligere var dette en hyppigere foreteelse, noe denne filmen fra 1974 forteller om. Spreke folk.

Se Mjøsløpet anno 1974: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.6980622

post-4167-133474676049_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har bare såvidt fått testet turskøytene mine, fikk nye til jul, så kom alt skiføret :)

Har typen med NNN BC manuelle bindinger til bruk med Crispi-skistøvlene mine.

Samme type skøyte som denne:

http://www.oslosportslager.no/produkt/skyllermark-bla-rotefella-nnn-bc-turskoyte-22538.aspx

Leste om arr. på Mjøsa. Var fristende å delta men har ikke anledning denne helgen.

Vannene her i distriktet er stort sett dekket med mye snø, så det er mer ski som gjelder i Vest- til Østmarka nå.

Om det er noen som vet om steder i nærheten av Oslo hvor det finnes gode skøyteforhold så si gjerne ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.