skrols Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Hei! Vi er en kompisgjeng som tenkte å prøve ut Femunden i uke 29, 20-27 juli. Pga feriehensyn er dette den uka som passer for alle. Men jeg lurte på om noen vet når de optimale fiskemulighetene er der? Vi lurte på om det kanskje er for sent, og for varmt? Isåfall, har noen formeninger om steder som kan oppsøkes med gode fiskemuligheter på denne tiden? Håper på svar Siter
knutis Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Når fisket er bra kan variere fra år til år. Men min erfaring er at den første mnd etter isgang ofte er best, i alle fall hvis det er slukfiske det er snakk om. I slutten av juli ville jeg tenkt høyfjell eller vestpå. Altså områder med middels/sen isgang. Siter
skrols Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Skrevet 9. februar 2010 Takk for det! Vi har snakka litt sammen, ser ut til å bli hardangervidda isteden=) Siter
Jonaslampeland Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Hvor på Hardangervidda skal dere? Jeg hadde en MYE bedre tur på H.vidda enn Femundsmarka.. Siter
skrols Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Skrevet 10. februar 2010 Har aldri vært der, og området er jo vanvittig stort. Men har lest at midtdelen og vestsiden har best natur og fiskemuligheter... Har sitti og sett litt på kartet for å prøve å finne et utgangspunkt, men er ikke helt sikker enda. Siden jeg vet ikke noe om stedet, må vi nok bare prøve oss frem tenker jeg. Med mindre du har lyst til å gi et lite hint? Når på året var du der? Siter
Mats Mordal Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Skal dere starte i vest så er jo Valldalen en fin plass og starte Siter
knutis Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Denne boka bør dere lese: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=tore%20qvenild&p=1&r=1&cid=195199 Denne filmen er visst fra hardangervidda: http://www.scanout.com/pages/view/24005 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.