Sjogholsglupen Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Noen som har erfaring med Skarvflytindene vinterstid? Sørsiden av Midtre bør åpenbart omgås i øst- eller vestflanken, avhengig av snø/skredforholdene. Er det andre partier av ryggen som kan være litt vel utsatt i mars, uten sikringsmidler? Har lest noen tidligere tråder her om denne traversen, men da turer på svært snill vår/sommersnø og snøfrie rygger. Ellers ser det vel ut til at de aller fleste toppene (ser da bort fra de minste sekundærtoppene) kan nås fra østsiden på en eller annen måte? Siter
Mitandi Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Kjøp boka: Norges fjelltopper over 2000 meter. Der finner du rutebeskrivelser.... Siter
Sjogholsglupen Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Skrevet 4. februar 2010 Jeg vet, men der står det bare "uegnet om vinteren". Dette er selvsagt en subjektiv sak, til en viss grad. Siter
Mitandi Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Da ville jeg bare gjort et forsøk. Tur er tur, uansett Inspirasjon: Siter
Bjørn-Even Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 hei, skarvflytindene om vintern skulle vel gå ann. men det er ganske bratt snø opp til midtre skarvflytind og det jeg synes å huske at det var ganske ekkelt på snøen i østsiden.(her burde vel rasfaren vurderes) ellers er det en nokså lettgått rygg og klart mye enklere annmarsj nå da du kan bruke ski. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.