Gå til innhold
  • Bli medlem

Trasevalg for å komme fra Gråtådalen til Vesterdalen.


Gjest Otto Støver

Anbefalte innlegg

Gjest Otto Støver

Jeg har i tankene til sommeren en tur fra Gråtådalen og sørover til Vesterdalen Glomdalen, derfra østover langs Svartisvatnet til Blakkådalen og nordover denne.

Problemet er hva som er beste rute fra Gråtådalen og over til Vesterdalen. Jeg har lest tidligere at Sørdalen ikke er god å gå. Hvilken rute kan man da ta? Og når er den beste tiden å ta denne turen på, det skal altså ikke være skitur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Otto Støver

OK, takk for tipset. Siden du antyder at man kan gå over breen, virker det som den ikke er sprukket opp her. Det ville være en fordel å krysse breen, hvis man går rundt må man jo vade elva som kommer ut. Jeg får vel ta med et par stegjern slik at kryssingen kan gjøres sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Da blir det å krysse breen! Jeg har tatt brekurs for 5 år siden, og ikke brukt det mer enn et par ganger tidligere. Stegjern har jeg da bare lånt, men nå skal de anskaffes slik at jeg er uavhengig av "lånte fjær". Takk for hjelpa vandrefalk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.