Gå til innhold
  • Bli medlem

Farlige produkter (til barn)


cmhjelen

Anbefalte innlegg

leste litt på en nettavis, VG(verdens undergang) at noen forskere har funnet noe farlig igjen!...jaja, dersom man skal tro på alt man leser og hører, så er det jo farlig å leve.. hmm..

Men tilbake til vottene. Hvilke fritidsvotter som ikke har den svarte forsterkningen? Jeg er ikke noe klesexpert, men husker tilbake til egen barndom, alle mine votter/hansker hadde jo forsterkninger på her og der. Men trur ikke mutter`n egentlig synes det var nok forsterkninger, for vottene varte jo ikke så lenge.. hehe.

Men som sagt, det er jo nye tider nå, alt er jo farlig. ...eller, det har vel alltid vært farlig, men man viste ikke om det da..?

fra avisen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=597466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe å tenke på om man har så små barn at de sutter på alt mulig. Heldigvis er den eneste her i huset som har slike votter snart 7 år og han spiser ikke på vottene sine.

Det var mye rart når vi var små og mange har nok kanskje fått skader av det, selv om det ikke direkte kan spores bak til yndlingslekene våre el.l.:D Det blir det samme som med bilsikring, folk sier: Ja, men vi overlevde. Ja, såklart, når du ikke var i noen alvorlig ulykke, så overlevde du;) Men alle med litt vett vet jo i dag at det er 5 ganger sikrere å sitte bakovervendt opp til minimum 4 år og at å sitte fremovervendt i dag er mere ksummelt enn for 20år siden pga biler som ikke komprimeres på samme måte som de gamle blikkboksene, dette er det barna som lider under;)

Alt er farlig, men litt sunt bondevett hjelper på!

Ungene mine bruker ofte ullvotter om våren og høsten, med regnvotter utenpå, sikker noe farlig med de reimavottene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tulle med DEHP.

Det reduserer forplantningsevnen.

Er ikke det bare positivt da ? Jorda er jo overbefolka og vi blir flere og flere, og det er ikke plass til flere. Leste en artikkel om at befolkningen i Asia vil dobbles neste 11 årene, og allerede idag er det 10 millioner som sulter ihjel. Så mitt råd er, putt DEHP i maten til asiatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare positivt da ? Jorda er jo overbefolka og vi blir flere og flere, og det er ikke plass til flere. Leste en artikkel om at befolkningen i Asia vil dobbles neste 11 årene, og allerede idag er det 10 millioner som sulter ihjel. Så mitt råd er, putt DEHP i maten til asiatene.

hmm..skjønner hvor du vil, men syns det var litt å ta i da.

overbefolkning eren sak, men redusere den på denne måten..?! Nei, tror ikke det du. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derimot IKKE sannsynlig att barn blir akutt syke av å spise på votten; noe lignende står det i artikkelen......

derimot skjønner jeg problemet hvis du bruker vottene som sutteklut i 15 år, eller spiser dem opp. :P

KAn aldri tro at ungene blir akutt sjuke jeg heller..

Problemet er kanskje å spise på vottene, spise på noen leker med samme stoff i seg( det er jo forbudt i leker, men mange har gamle arvede leker), også blir ungene utsatt for vaskemidler med parfyme i, skyllemiddel( totalt unødvendig stoffer) osv gjennom barnearene. Hvilket kan føre til dårligere imunforsvar, utvikling av astma og allergi og siden kreft.

Så det er kjekt at de tar slike ting som disse vottene av markedet, en ting mindre og mange bekker mså gjør en stor å.

Vi ble kanskje utsatt for mye farlig når vi var små også, men det var langt mindre forurensing, folk brukte mindre vaskemidler( i allefall hjemme hos oss), mindre kjemikalier genrelt osv. Det var færre plastleker og færre batterileker, man brukte ull og bomullsklær( i allefall hjemme hos oss, vi grøsset av disse plastklærne og gjør det enda)..

Det er nok ikke til å komme forbi at det er så utrolig mye mere farlig rundt oss nå enn det var før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye rart når vi var små og mange har nok kanskje fått skader av det, selv om det ikke direkte kan spores bak til yndlingslekene våre el.l.:P Det blir det samme som med bilsikring, folk sier: Ja, men vi overlevde.

Dette får meg til å tenke på en morsom artikkel jeg leste for en tid tilbake, og jeg kjenner meg igjen i MYE av det som som nevnes der, hehe...

Et under at vi overlevde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda helt greit att produkter som blir merket "farlig" tas ut av markedet, spesielt barneleker og brannfarlige klær for barn. MEN nå har ikke alle land de samme reglene, og for å ta disse vottene som ett eksempel - det er kanskje bare her til lands de er blitt plukket ut fra butikkene?

det minner litt om det som har skjedd med myggmiddel her til lands....(alt som var bra, ble forbudt solgt.)

"at vi overlevde før" - er en kjempeartikkel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.