Gå til innhold
  • Bli medlem

Kveldstur på Ulriken


Torgeir

Anbefalte innlegg

Det var alt for lenge siden sist jeg var på tur, så i ettermiddag bestemte jeg meg for å ta en snartur på Ulriken. Det ble bråbestemt sånn rundt klokka 19, så mørket hadde begynt å sige på før jeg fikk startet. Dette skulle være en treningstur, så jeg tok tiden for å sjekke formen. Den var ikke så veldig bra... På vei oppover møtte jeg flere som lurte på om jeg hadde lommelykt med meg, for det var jo bare tull å gå uten i mørket. Jeg svarte at jeg ikke trengte lykt; lyset fra byen var nok. Jeg kom meg opp, og tiden var litt dårligere enn jeg håpet på. Men ikke så ille likevel :lol: Satte meg ned under masta på toppen og pustet ut. Etterhvert forsvant også blodsmaken i kjeften. Fint å sitte her oppe og se utover "Bergen by night". Tok noen bilder, og ett av dem ser du nedenfor. Digitalkamera i mørke har sine begrensninger... Returen ble litt verre. Nå var det ganske mørkt, men landskapet ble svakt belyst av alt utelyset nede i byen. Vanskelig å se kontraster, så rekkverket var godt å ha. Brukt lengre tid ned enn opp... En fin kveldstur i lokale fjell :cool:

P9300007-600.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hei Torgeir!

Morosamt...eg gjorde akkurat det same, berre dagen før :lol: OG eg hadde med hovudlykt...difor nytta eg ca same tid ned som opp.

Bergen by night er faktisk eit fint skue...men i måro bèr det avgarde til Jotnane att...det blir digg!

Tora 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Anonymous

Hei alle sammen!

Jeg kommer fra Frankrike, og jeg virkelig må se Ulriken i natten!

Fint bild, takk!

Xavier, den lille franskmannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Må bare bøye meg i støvet; du er en imponerende god skribent Arnt :D Ble helt oppslukt av historien, og så for meg hvert steg av turen... Det er tydelig at Ulriken er et fjell som betyr mye for deg, og du har fanget noen herlige stemninger derfra. Gjett hvem som skal på Ulriken noen stormfulle kvelder kommende høst/vinter 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.