pb Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 Hei, Paa sondag gikk turen til Berdalseken. Det var 25 kalde blaa ved starten og enda kjoligere i hoyden, men ikke vind. Derimot ligger det nysno helt opp til 1800 meter, saa spor maatte traakkes. Enkelte steder er sporet en halvmeter dypt, svaert uvanlig saapass hoyt til fjells. Det var en flott dag og toppen gir sjelden fin utsikt over det meste av Jotunheimen. Panoramabildene er dessverre for store for opplasting, men finnes paa:http://www.ii.uib.no/~petter/mountains/1500mtn/berdalseken.html Hilsen Petter ps: Sporet kan foyke/sno ned saa det anbefales brukt umiddelbart ! ds Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
omn Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Makalaust flotte bilete ! Berdalseken er ein "påskefavoritt" frå Årdalssida også. Fantastisk utsyn, som du verkeleg får formidla gjennom bileta dine ! Veldig flott ! Siter
kvikklunch Skrevet 21. mars 2010 Skrevet 21. mars 2010 Flotte bilder. Fikk lyst til å ta en tur dit selv. Siter
fjellkaren Skrevet 23. mars 2010 Skrevet 23. mars 2010 Kjempe-bilete og heilt sikkert ein glimrande tur. Tenkte eg skulle prøva meg på ein tur dit i Påska. Har du forresten gps spor dit opp? Siter
pb Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Skrevet 23. mars 2010 Hei, Hyggelig med så mange (gode) kommentarer om bildene. Kvalitet skyldes klar, kald luft og fine omgivelser, fotografen er absolutt amatør.. Jeg har ikke GPS track (bruker skjelden det), men endel waypoints fra turen finnes. Dersom du kikker på et kart og leser min beskrivelse av ruten burde den være ganske klar. Det er nok mulig med noen variasjoner, men den veien jeg gikk er iallefall OK i forhold til snøskred fare etc. Har du lyst på noen waypoints så send meg en pm. God Påske, Hilsen Petter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.