Nessa009 Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 Hei. Tenkte å kjøpe meg et par billige fjellski. Skal på en 2ukers tur i Pasvik med pulk. Ser at det finnes ski med feste for kortfeller, er det vits å invistere i det? Har dere erfaringer med kortfeller på fjellski, uten noe festesystem? Evt. tips og triks? Siter
seventh Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 Emm. kommer du omtrent like langt med kombinasjonen smørefrie ski og langfeller (og det blir vel langt billigere enn å kjøpe nye med kortfellelås). Men med kortfellesystem har du jo mulighet til å smøre skiene om du vil det. Siter
jamez Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 kjøpte ski med kortfellefester iår. Aldri prøvd før, men for meg var dette en ny verden. Kortfeller var jo genialt sammen med pulk så lenge det ikke går rett opp, da er det bare langfeller som duger... Siter
fredrino Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 såvidt meg bekjent så har åsnes den beste løsningen for kortfell. det finnes andre typer kortfell også, men disse sitter ikke særlig godt på skien. perfekt i kombi med pulk. har selv god erfaring med kortfell på åsnes amundsen. men det er ikke akkurat noe billigski da Siter
Lompa Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 Ville prøvd med vanlige ski og noen standard langfeller. For litt bedre glid kan du ha et ekstra par feller som du kutter rett bak hælen (lag en spiss, så løsner den ikke så lett). Siter
strebus85 Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Pasvik er ikke bratt, men kan enkelte steder være litt småkuppert. Det er ikke et typisk "felleland". Jeg snakker nå om langfeller, kortfeller har jeg aldri prøvd. Feller på et slikt sted blir fort veldig tungvint. De er krevende å kjøre nedover med, så du bør ta dem av før du renner nedover noen som helst bakke. Ploging kan bli katastrofalt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.