maxwell Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Hei. Har dere noen tips til bra topper å skibestige akkurat nu i Røldalsområdet? Er en fordel med topper som er relativt trygge med tanke på skredfare, da jeg ikke innehar særlig kompetanse i å vurdere dette. Takker for innspill Siter
skruf123 Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Kjyrkjenuten på 1600 m.o.h (rogalands høyeste topp) kan anbefales. Mer info finner du her http://www.turistforeningen.no/trip.php?tp_id=8753. En fin tur kan være å ta skiheisen opp og så gå innover defra. God tur! Siter
Cerberus Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Kjyrkjenuten på 1600 m.o.h (rogalands høyeste topp) kan anbefales. Mer info finner du her http://www.turistforeningen.no/trip.php?tp_id=8753. En fin tur kan være å ta skiheisen opp og så gå innover defra. God tur! Du kjenner godt til denne toppen, Skruf? Er den grei å ta med truger og brett på ryggen, eller blir det for kupert? Sagt på en annen måte; kan man renne mer eller mindre helt tilbake til Seljestad, evt. Håradalen? Siter
LarsD Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Hei. Har dere noen tips til bra topper å skibestige akkurat nu i Røldalsområdet? Er en fordel med topper som er relativt trygge med tanke på skredfare, da jeg ikke innehar særlig kompetanse i å vurdere dette. Takker for innspill Med tanke på siste snøfall ville jeg ha tatt det helt med ro inntil videre. Mye nysnø oppå gammel og vind/solpåvirket snø er ikke helt optimalt. En topp som er trygg i forhold til skredfare er ikke noen topp i mine øyne. Siter
skruf123 Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Du kjenner godt til denne toppen, Skruf? Er den grei å ta med truger og brett på ryggen, eller blir det for kupert? Sagt på en annen måte; kan man renne mer eller mindre helt tilbake til Seljestad, evt. Håradalen? Er ikke så meget godt kjent. Har gått turen en del år tilbake, å gå opp med truger bør ikke være noe problem. Men du kan ikke renne helt tilbake til Seljestad eller Røldal. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.