Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Sitter her med ein bunke med kart! Sikkert ett kilo er berre kvite kanter rundt karta. Gjer eg lurt i å klippe de kantene vekk. Har det noke å seie for orientering med GPS eller KOMPASS? Vil det på noken så helst måte gjere karta dårligare å handtere med orienteringsredskap??

Mvh

Sigve

Annonse
Skrevet

For selve navigeringen med kompass er det ingenting i veien for å klippe vekk den hvite kanten. UTM-koordinatene står også inne på selve kartet. Ellers så mister du jo tegnforklaringen som for det meste er av generell karakter, bortsett fra sonebeltet, 100km-ruta og misvisningen som varierer, disse kan du klippe ut og lime bakpå kartet.

Skrevet

Har tatt fargekopi av det området jeg skal på tur til, enten jakt eller fiske, for å så laminere det.

Veldig greit da man feks skal i ett område som havner over 4 kart...

• 8 år senere...
Skrevet

Eg har statens kartverk sine og tenke på da samma, greit å fått vekk den kvite kanten rundt kartet, andre som har prøvd? Eg bruke kun kompass i tillegg til kartet då.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.