Gå til innhold
  • Bli medlem

Skredsøker Pulse Barryvox feilmelding "457 Search failure"


PTG

Anbefalte innlegg

Er det flere som har opplevd samme feilmelding på Pulse Barryvox?

Dette er 2. enhet med samme feil !!

Begge enhetene har vært brukt svært lite og forsiktig, og det er bekymringsfullt når sikkerhetsutstyr kanskje har design- eller systemfeil, og hva er sjansen for å få 2 mandagsmodeller? Da hjelper det lite at enheten blir erstattet med ny av Mammut.

1. Feil 1. gang : Sofabruk -> Enhet benyttet ifm lesing av manual. Etter 2-3 timer kom feilmelding opp når enhet ble slått av og på. Enhet erstattet av Mammut.

2. Feil 2.gang : Enhet brukt på 5-6 turer i 2009 - ok. Enhet brukt i helga ifm DnT fjellsport skredsøker øvelse. Enhet lå kun i vanntett plastboks i Send modus for søketrening. Idag prøvde jeg å slå enhet på for å sjekke batteriforbruk før batteriene skulle fjernes ifm lagring. Og så kom nevnte feilmelding igjen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Er det flere som har opplevd samme feilmelding på Pulse Barryvox?

Hei,

jeg har veldig tilsvarende erfaringer - er også på min andre barryvox, som også har kommet med feilmeldinger :) - liker det ikke og er litt usikker på hva jeg skal gjøre med driten.

Har søkt litt på internett.com - og funnet blant annet denne: http://www.mammut.ch/en/avalancherescue_barryvox_faq.html (søk litt nedover på siden). To av gangene den nye har kommet med feilmelding har vært når jeg har stått rett ved siden av bilen og tatt den på - altså i nærheten av metall.

Den siste gangen var langt inne i fjellet - så da var det ihvertfall ikke noen bil å skylde på. Hører gjerne fra deg hvis du har gått/går videre med det.

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enheten ble sendt til Ajungilak(Mammut) i Norge, venter fortsatt på svar. Sender deg PM når jeg vet noe.

Det er altså "457 SEARCH Failure" og ikke "457 SEND failure" melding som gis. Iom at jeg har to enheter kunne jeg kjapt verifisere at det kun er søker funksjonen som ikke lenger fungerer. Dvs den tar inn signaler når jeg er 1-2 meter unna, og da markerer den 30-40 meter avstand :( !?. Dvs helt ubrukelig.

Send funksjonen virker å være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min 2.Pulse, har fått tilsvarende feilmelding som trådstarter, sendte den inn til ajungilak og fikk ny tilbake. Ofte tror jeg at disse feilmeldingene kan oppstå hyppigere dersom senderen befinner seg i nærheten av metall, som tidligere nevnt. Jeg kjørte med en metall-lommebok på innerlomma, og dette var nok til at min Pulse gikk i 457-modus. Dersom dette ikkke er årsaken, ja da er det ganske urovekkende - at det er så mye feil, med et såpass vitalt skredutstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har nå fått ny enhet, returseddel påtegnet "457 S.F - garantisak", og ingen ytterligere forklaring :twisted:

Får satse på at jeg har vært uheldig og kjøpt mandagsmodeller..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.