Chris Gaute Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jeg var så heldig å få en sovepose til jul, men har hatt litt betenkeligheter om den siden komforttemp er satt til 0 grader. Er det for kaldt? Kommer til å bruke den i sommermånedene. Hvis ja, hva burde komforttemp være på? Siter
martin.m Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Hei. En komfortemp. på 0 °C er helt greit i lavlandet for en sommerpose. Antar at posen din har en ekstremtemp angitt som er lavere. Hvilken pose er det snakk om? Siter
EinarAE Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Den vil jeg tro kommer til å fungere helt fint til sommerbruk. Jeg har en eller annen helsport pose jeg kjøpte fra en pall til 199,- eller noe som jeg bruker sommer, tidlig høst og på hytteturer. Den har komfor på 8 og ekstrem på 0. jeg synes den blir nesten for varm på gode sommernetter, men begynner det og bli kun ett par varmegrader blir den rimelig kald. såvidt under 0 og det blir direkte utrivelig uten ekstra klær og gode sokker. det som er fint med den er at den tar nærmest ingen plass i sekken. Siter
springsteen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Det spørsjo også hvor du skal bruke den. På interrail i Italia kan den bli varm (men den har sikkert glidelås...), mens telttur på Hardangervidda t.o.m. kan bli for kaldt om du har uflaks. Siter
raster Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 På høyfjellet blir den fort kald, da du må regne med frost på sommernettene. Men du kan suplere med en lakenpose eller yttertrekk, og den tåler da en 3-4 grader lavere. I lavlandet kan av og til lakenposen være nok.. Men drar du en tynn sovepose utenpå i tilegg, har du plutselig vinterpose som går i minus 20.. God Tur! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.