gyteklar Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Hva bruker folk som dampsperre for å unngå våte sko innenfra? Siter
torbl Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Vet ikke, men jeg har nettopp mottatt disse i posten: http://www.rbhdesigns.com/product/34/vaprthrm-insulated-sock.htm Har ikke fått prøvd de enda, men de skal visst være tingen.... Siter
Cerberus Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Er poenget å unngå at selve skoene skal bli våte av svetten? I tilfelle er vel det mest behagelige å legge dampsperren utenpå sokken. Fuktigheten blir du i hvert fall ikke kvitt på den måten. Dampen vil kondensere der den møter stor nok dampmotstand uansett Siter
Rolf-Kri Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg bruker en vanlig plastpose utenpå en tynn innerstrømpe. Funker helt OK, men den slites fort, og da er det greit å ha noen ekstra med på turen. Et triks fra Børge Ousland som jeg bruker, er å pakke lunsjen i plastposer. Dermed har man en ny hver dag. RK. Siter
Bjørn-Ivar Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg bruker avfallsposer som man bruker i søppelbøtter på kontor. De er litt mykere enn de fleste plastposer og mer holdbare. Jeg kjøper de på Europris for en rimelig penge. Siter
Trango Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Jeg bruker det sjelden men slike søppelposer skal jeg prøve. jeg har brukt fryseposer før. De er mer holdbare enn brødposer men ikke spesielt myke. Jeg prøvde engang kondomer. De var et helvete å få på og holdt ikke rundt min "silkemyke" hud. Dessuten så fikk jeg utslett av glidemidlet. :/ Siter
gyteklar Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Skrevet 21. januar 2010 Dere bruker posen utenpå sokken? Har dere da enda en sokk utenpå eller blir posen ytterst? Siter
Bøygen Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Tynn sokk innerst, så pose, så en eller to tykke sokker skal vist være trikset. Siter
Hubroen Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Jeg bruker disse mellom inne og ytter sokkene: http://www.moontrail.com/integraldesigns-vpsocks.php . Er fornøyd så langt men jeg har ikke brukt de så lenge at jeg kan uttale meg om holdbarheten. Siter
500fjell Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Denne tråden kan kanskje være til hjelp https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14925 Siter
REs Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jeg bruker bare plastposer utenpå sokkene hvis både sko og sokker er blitt gjennomvåte. Da skifter jeg sokker og trekker en plastpose utenpå for at ikke sokkene skal bli våte av fuktighet fra skoa. Problemet med å gå med pastposer i skoa er at svetten ikke kommer ut og etter en tid blir du klam og våt i beina. Siter
REs Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Nå kom jeg plutselig til å tenke på at de som går på ski i ekstremt kalde strøk ofte bruker en damptett innerpose i soveposen for at ikke fuktighet fra kroppen skal kondensere i posens isolasjonsmateriale og fryse til is. Dette prinsippet fungerer sikkert også i skoa. En tynn sokk inderst for komforten, en plastpose eller lignende utenpå og så tykke sokker ytterst. Da blir i hvert fall ikke de tykke sokkene fuktige av svette fra føttene. Dette burde nok fungere i streng kulde eller på snø. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.