Gå til innhold
  • Bli medlem

Varme fjellsko

utinaturen

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale noen varme/isolerte fjellsko. De kommer til å bli brukt på trugeturer og toppturer til fots om vinteren. Har allerede Yeti-gamasjer utenpå mine Viking Vetti, men ønsker noen sko som er varmere enn dette. Blir f.eks Scarpa Phantom Lite for stive til å gå med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har allerede Yeti-gamasjer utenpå mine Viking Vetti, men ønsker noen sko som er varmere enn dette.

Dette blir ikke noen fullgod løsning for deg, men om du vil ha litt ekstra isolasjon i Yetiene før du finner deg vinterstøvler kan du kjøpe filt for en femtilapp og isolere gamasjene dine litt.

Se her: http://greenlandexpedition2010.com/archives/477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror både Kamik og Sorel gjør jobben bra. Prisen skulle også tilsi det :wink: . Vurderer en vinterstøvel, primært for isfiske uten de lange marsjene, som heter Canada Boots og er å finne på bl.a. ww.abru.no . Innersokken ser jeg som et pluss både med tanke på isolasjon såvel som at de kan tørke ganske raskt. Er det noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det tipset på bloggen deres i dag og har allerede kjøpt inn ullfilt. Hvordan festet du filten til gamasjene?

Var det kanskje du som spurte om det samme i kommentarfeltet på posten?

Jeg klipte filten til på øyemål. Deretter gikk jeg til en skomaker og ba ham sy de fast med en søm langs den sømmen som allerede gikk på tvers foran i gamasjen. Han gjorde det på 30 sekunder med en kraftig symaskin. Dette får du til manuelt også. Jeg var bare lat.

Om du ser på dette bildet så ser du sømmen som går på tvers rett bak tærne. Her kan du se den originale sømmen som gummien er festet i stoffet med. “Min” søm følger denne.

Håper det er til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.