Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å ta turen til Jotunheimen til helga, men er litt usikker på hvor det er lurt å gå. Tenker å dra opp på fredag, sove i telt, gå topptur(er) på lørdagen og evt søndag formiddag. Kommer til å kjøre fra Oslo, så mtp vinterstengte veier ser jeg for meg at sørsida er mest aktuell, Tyin/Årdal eller noe slikt? Fine nedfarter (på fjellski) er jo knall, så lenge det ikke blir for bratt.

Annonse
Skrevet
Jeg tenkte å ta turen til Jotunheimen til helga, men er litt usikker på hvor det er lurt å gå. Tenker å dra opp på fredag, sove i telt, gå topptur(er) på lørdagen og evt søndag formiddag. Kommer til å kjøre fra Oslo, så mtp vinterstengte veier ser jeg for meg at sørsida er mest aktuell, Tyin/Årdal eller noe slikt? Fine nedfarter (på fjellski) er jo knall, så lenge det ikke blir for bratt.

Jeg vet ikke om veien Årdal- Turtagrø er vinterstengt, men viss den er åpen er det en flott tur fra Murane over Gravdalsbandet og ned i Gravdalen, hvorfra Stølsmaradalstind kan nås :D

Skrevet

Takk for svar, men jeg har sjekka og veiene til Turtagrø, Eidsbudalen og over Flya er stengt. Da minker jo mulighetene litt, da jeg er veldig lite keen på å kjøre hele veien rundt. Noen som evt vet noe om områdene mellom Tyin-Årdalveien og den "ekte" Heimen?

Skrevet

Fondsbu/Eidsbugarden åpner rundt 20. februar. Da kan du kjøre til Tyin, parkere der og gå eller ta weasel inn til Fondsbu/Eidsbugarden. Da er du ganske godt inne i heimen. Vil absolutt anbefale dette, heller enn å begynne i området du antyder. Der er det mye opp og ned, bratt og rasutsatt

Skrevet

Det tar jo nesten like lang tid å kjøre til Tyin og Årdal som det er til Gjendesheim via Sjoa (ca. 5 timer). Gjendesheim er et mye bedre utgangspunkt for toppturer vinterstid (dagsturer). For eksempel:

*Besshøe

*Nautgardstind (fra Russtangen)

*Høgdebrotet

*Knutshøetraversen

*Besseggen (via Bessvatnet)

*Sikkilsdalshøa

*Heimdalshøe

Og hvis du vil kan du forflytte deg opp til Brimi Fjellstugu og ta Kvitingskjølen. :roll:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.