Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Sitat fra en jeg gikk på folkehøyskole med, på jakt og fiske: "Det e itj nå stress, vi e på fjille" (fjellet). Digger den!

Skrevet

"Er det ikke nok å se at en hage er vakker uten å være nødt til å tro at det finnes alver i enden av den også?" - Douglas Adams

Tenker mye på dette i det vakre vinterfjellet også, gir den virkelige følelsen av å være alene :D

Gjest Srx (Ron)
Skrevet

Jeg bruker på høyfjellturer med kompiser å trekke frem denne.

(Har den i turboka mi).

Nu er jeg stålsatt, jeg følger det bud,

der byder i højden at vandre!

Mit lavlandsliv har jeg levet ud;

her oppe på vidden er frihed og Gud,

der nede famler de andre.

-Henrik Ibsen-

Skrevet

"Kom igjen no kropp, ditta skal vi klare."

Sitat hentet fra en gutt på 7 år idet han strever seg oppover i høyden og motiverer seg selv. Kan sees på nett-tv på NRK, Ut i Naturen 2009/"Min sjuande vår".

Liker også ordtaket:

"Dersom jeg våkner en dag uten vondt noe sted, er jeg antagelig død."

Skrevet

"Det er alltid sol på toppen" FHS-lærers motivasjon til elevene.

"Det finnes to typer fugler: gakk-gakk og pip-pip." (fugl med og uten svømmeføtter). Annen FHS-lærer.

"Jeg står bare her og blomstrer litt" Turkompis i regnet når resten har gått inn i teltet for å tørke seg.

"Det var en liten sniktrekk på turen" Annen turkompis etter at teltet hadde blåst i stykker.

Skrevet

We took risks, we knew we took them; things have come out against us, and therefore we have no cause for complaint, but bow to the will of Providence, determined still to do our best to the last.

Robert F. Scott (fra siste side i dagboken)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.