Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens et veldig dumt spørsmål, men beskytter dere ansiktet når dere sover i sovepose under åpen himmel? Ullmaske eller kuldekrem? Eller snører dere bare åpningen så stort sett bare øya titter ut?

Annonse
Skrevet

Det varierer. Jeg har kuldekrem. Men bruker ikke det når jeg skal sove. Hvis det er 15 minus eller mindre er det bare å snøre igjen. Men kaldere så bruker jeg denne: Lowe Alpine Multi-Tasker Balaclava

Skrevet

Sommerstid bruker jeg ingen beskyttelse. :roll: På vinteren så er jeg enig med Torstein at dersom tempen er høyere enn -15c så er det bare å snøre igjen påsan. Riktignok var det ikke under åpen himmel, men inne på Stølsmaradalsbu før jul tipper jeg at tempen sank ned mot 25-30 minusgrader på natta. Da pustet jeg gjennom en Devold ullbalaclava for å ikke forfryse kinn og nese. En annen ting som jeg har hørt er at det ikke er veldig lurt å snøre igjen og puste inn i soveposen ved flerdagsturer i mange minusgrader. Da danner det seg fuktighet i posen som kan islegge seg mellom etappene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.