Gå til innhold
  • Bli medlem

Youtube og copyright-problemer?


Emil

Anbefalte innlegg

Har laget en presentasjon med bilder og en par filmsnutter, prøvde og legge sekvensen ut på youtube, det går greit men youtube kutter ut audio filene pga copyrighten til sony... får tilbud om å bruke musikk som youtube har lagret (audioswap) men det blir jo slettes ikke det samme.

Irriterende, er det noen som vet hvordan jeg kan omgå copyrighten og få brukt audiofilene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Dersom du ikke bruker egenkomponert musikk så bør du for all del ikke legge ut filmer med musikk du ikke har opphavsretten til uten innehaveren av opphavsretten har gitt sitt samtykke OG av opphavsmannen gjengis (i rulletekst) Hvis ikke vil du kunne få et herlig erstatningskrav på nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dersom du ikke bruker egenkomponert musikk så bør du for all del ikke legge ut filmer med musikk du ikke har opphavsretten til uten innehaveren av opphavsretten har gitt sitt samtykke OG av opphavsmannen gjengis (i rulletekst) Hvis ikke vil du kunne få et herlig erstatningskrav på nakken.

Det er uansett umulig å få lagt ut filmen med den musikken jeg ønsker pga dette.. Men da er spørsmålet: Når det ligger tonnevis med videoer på you-tube med alskens musikk til, hvordan klarer de å gjøre det uten å begå en straffbar handling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.