Gå til innhold
  • Bli medlem

Breidablikk vs Villmark


Borealis

Anbefalte innlegg

Hva er hovedforskjellene på disse skiene, og hvorfor burde jeg velge den ene over den andre?

Pris er irrelevant.

Er lang og "undervektig" (dvs at jeg veier 10-15 kg mindre enn hva nettsidene til disse skiprodusentene mener jeg burde i forhold til høyde) - om det har noe å si for spennet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter enda med å finne ut hva som er best. Var på den lokale sportssjappa men der var det sånn "her har vi knallskiene du!" og det var de dyreste skiene i 10 cm lengre enn jeg ønsket meg.... :wink:

Jeg er litt usikker på hvorvidt kortfellesystemet til Åsnes er verdt 1000lappen ekstra? Jeg har noen gamle feller fra løypeskiene mine som jeg tenkte å klippe til på diverse spenstige måter - vel så bra? Fischerskiene er jo trossalt 1000lappen billigere, det er et par digge skisko ekstra.

Men samtidig har jeg "veldig lyst" på Åsnesskiene da det var de jeg så først og jeg har hørt så mye bra om. Man skal vel strengt tatt kjøpe det man har lyst til så man ikke går rundt og tenker "æsj dette var andrevalget". Når det er snakk om noe så dyrt som fjellski så er en 1000lapp noe lite i den store mengden...

I tillegg lurer jeg på om du ikke får Fischer 109 Villmarka som smørefrie også, og det har jeg egentlig veldig lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.