larsingedude Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Hei, var i en hyttelignende greie i natt, iløpet av natta ble det veldig mye røyk der jeg hadde heng opp jakka mi. Burde jeg kjøre en vask på utstyret ettersom det stinker røyk? Siter
borgern Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Selv pleier jeg henge det ut til lufting en god stund. Kan sikkert vaskes og. Siter
knutis Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Goretex bør vel uansett vaskes en gang i blant for å beholde egenskapene. Siter
t0bbE Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Om du ikke gjør deg noe av røyklukta så skal ikke den ha noen innvirkning på selve membranen, har du derimot svettet mye og brukt den mye så samler det seg ofte salter fra svetten i GT-porene eller annen møkk. Vask jakka og reimpregner den med Nikwax produkter du, så blir den så god som ny! Siter
Fjellbukken Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Det skal lukte bålrøyk av friluftsutstyret Er det klær du vanligvis bruker i byen? Det kan lønne seg å ha èn jakke til bybruk og ett sett til villmarksklær, da slipper man å vaske unødvendig mye samtidig som det alltid sitter igjen litt lukten av villmark inne i utstyrsboden. Siter
larsingedude Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Skrevet 9. januar 2010 Nei, lurte vel hovedsakelig på om det var skadelig for membranet:) takk for alle svar. Siter
Join Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Vask er ikke skadelig for membranen, men hold deg langt unna skyllemiddel. Det fyller porene, ref. samtale med Norrøna. I tillegg så kan du la være å sentrifugere hvis det er mulig. Ikke skadelig, men det er ikke noen vits å prøve å presse vannet igjennom et vanntett plagg Siter
daggiss Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Det skal lukte bålrøyk av friluftsutstyret Helt enig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.