Emil Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Pga en treig mandags skolestart og mimring fra sommeren, legger jeg ut en liten rapport fra turen jeg og to kompiser tok til Kringelhøa. Vi startet turen med sykkel fra Åndgarden i Storlidalen og tok oss opp til tovatna, her er det en fin grusveg ca 3-4 km, sparte bra med tid ved å benytte sykkel, spesielt på tur tilbake da det er bare å trille til bilen. For å spare mere tid syklet vi forbi vannverkshytta, videre mot kårvatn og vasset over den lille elvetarmen som forbinder Tovatna. Aner ikke om dette var særlig tidsbesparende, jeg ikke har gått denne turen etter stien fra vannverkshytta som er ordinærruta. Været var pussig denne dagen, virket ikke som at værgudene klarte å bestemme seg, noe som resulterte i et blinkskudd på toppen utover Innerdalen! Dette er en enkel og fin tur som gir en knallfin utsikt mot Storlidalen og Innerdalen, etter boka å dømme er toppen meget lite besøkt. På tur ned fikk vi Nærkontakt med 1 stk Simle med kalv, var ikke mere en 10 m unna da vi gikk oss på disse to tamme skapningene. Fin tur som anbefales om noen skulle ferdes i området Sykkeletappen er over. Storlidalen i bakgrunnen Kringelhøa fra Meskaret Langvatnet. Vi ble ikke frelst, men fint var det. Innerdalen med Tårnet og Tårnfjell til venstre, Rendalskammen ned til høyre. Utsikt mot Storlidalen, Tovatna først og Åndgardsvatnet bakerst. Såtbakkollen i tåkehavet. Skimter Trolla bak til høyre Posering! Storsalen til høyre, Sumrungsnebbene til venstre heisann Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Ja, det er vakkert i Innerdalen Fine bilder Emil Gikk klatrekurs dér i 1967 med Olav Innerdal Siter
Emil Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Skrevet 4. januar 2010 Du var fjellklatrer før far min var kjønsmoden Bjarne Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Du var fjellklatrer før far min var kjønsmoden Bjarne Ja visst, men jeg driver enda med fjellklatring Siter
Emil Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Skrevet 6. januar 2010 Ja det må være flott å kunne praktisere denne interessen helt opp til din alder, og fremdeles ha helse til å fortsette er ikke alle forundt. Håper virkelig jeg klarer å holde på like lenge som du Bjarne Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.