Gå til innhold
  • Bli medlem

Iridium 9555 kontra 9505 - Noen med erfaringer ang disse?


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse
Er det noen har har har prøvd begge typer?

Hvordan er signalforholdene i prakis?

Hvordan er batterikapasiten i praksis når det er kald? dvs minus 15 eller kaldere.

Hei !

Jeg har tidligere brukt en Iridum 9505A, før jeg gikk over til den nye 9555 modellen.

Iridium 9555 har en litt bedre signalfølsomhet, noe som gjør at man opplever mindre samtaleavbrudd

ved varierende signalstyrke.

Det er svært liten forskjell med tanke på batterikapasiteten ved kalde forhold.

Jeg har brukt 9555 mye det siste året for samtaler / data, og den har fungert utmerket.

MEN : 9555 er ikke enkel å få til å fungerer i lag med en datamaskin, og er på ingen måte "plug and play".

9555 kan heller ikke benyttes sammen med feks. en PDA. Man må benytte en pc med software og USB port.

De aller fleste ekspedisjoner benytter fortsatt 9505 og 9505A nettopp fordi de har grensesnitt tilpasset en PDA.

I felt benytter jeg en ASUS Eee 901 pc sammen med Iridium 9555 for web, oppdatering av blogg, fax, epost osv.

Er det andre ting du lurer på er det bare å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.