johnbj Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har nettopp fått påvist diabetes type 2, og har alltid likt turer i skog og mark. Nå må jeg kutte drastisk i karbohydrater og sukkerrelaterte mat, og leter etter noe som kan være den nye turmaten på lengre turer for å holde energien oppe.. Siter
runegutt123 Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har nettopp fått påvist diabetes type 2, og har alltid likt turer i skog og mark. Nå må jeg kutte drastisk i karbohydrater og sukkerrelaterte mat, og leter etter noe som kan være den nye turmaten på lengre turer for å holde energien oppe.. Bruker du Metformin/Glucofag? Har samme greia, og har testa ut en hel del turfor, sammen med blodsukkermåler. Så lenge du spiser rett før/under/rett etter fysiske utskeielser, kan du spise relativt mye karbo. Dette fungerer fint: Real turmat, alle typer med ris. Peanøtter, i bøtter og spann Havregryn Under aktivitet, kan du fylle på med en snickers/døgn. Den gir minimal stigning. Ellers er Bocka konge. Brødmat: Rugbrød, f.eks Meistermachen (Rema 1000) Wasa sport Wasa Havreknekke Smøreost på tube Kaviar. Tørrfisk Tørka kjøtt er bra. Egg og bacon etc. Det er litt mere planlegging når man har Diabetes 2, enn det andre trenger å bry seg med, men du kan ha et rimelig bra kosthold på tur. Oiii, holdt på å glemme: MR8, fra Compact i bergen, fungerer udmerket på tur. Jeg får ikke superrask blodsukkerstigning av den. Lurer du på mere, så send meg PM. Jeg lever "Fedonsk" Minst mulig medusin. Mere mosjon, og lite junck Siter
Fimax Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 http://www.globetrotter-turmat.no/ selger turmat der ulike ingredienser er pakket i plast. Kanskje noen av rettene deres er mer tilpasset diabetikere, eller de kan sette sammen egne retter? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.