Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor får jeg tak i jakke i Polartec Powerstretch i Oslo i år?


Drumlin

Anbefalte innlegg

Forsøker å finne en fleecejakke i stretchmateriale, til bruk som mellomlag under skalljakke. Helst under kr 1000,-. Eksempler på slike jakker er Norrøna Lyngen og Stranda fleecejakker. Houdini og Patagonia har vel også noen, men prisene der er nærmere 2000,- enn 1000,- (Lyngen koster vel også 2000,- når jeg tenker meg om.). Finnes det noen flere alternativer jeg burde se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker faktisk tynn dunjakke som mellomlag, etter å ha prøvd montbell's mellomlag dunjakker er jeg helt frelst, veier ikke mer enn en t-skjorte og varmer mer en fleece.

For en mellomlags "jakke" tror jeg du kommer på 1500+ uansett, du får jo powerstretch zip-necks fra 600 kr, men de egner seg best som baselag. Jeg har en MHW powerstretch skjorte som er kjempegod, bruker den som baselag på kalde dager, problemet med den som alt annet syntetisk er at den fort lukter grusomt og den skal håndvaskes på 30 grader :)

Har en gammel Patagonia R2 fleece, godt brukt gjennom mange år, kan abolutt anbefale den. Ellers har Helly Hansen noen gode mellomlagsjakker laget i ett powerstretch lignende materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene. Jakken skal brukes til skikjøring, mellom ulltrøye og Gore Tex Pro Shell. Jeg innbiller meg at dun vil bli i varmeste laget da, men det kunne vært interessant å prøve. Har du link til noen slike mellomlagsjakker som man kan prøve i Oslo? Har prøvd en Patagonia R2 jakke tidligere, men synes den var litt for løs i snittet. En stretchjakke vil jeg helst skal sitte tight.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=ARC3:JUL - Fleece

http://sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=ARC118:JUL - Fleece

http://sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=ARC4:JUL - Powerstretch på tilbud

Denne ville jeg gått for: http://sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=PAT002&var_1=PAT002-12&categorynu=AA30B&categorytxt=Dun%2Ffiber %2D Lettvekter&produkt=Patagonia Nano Puff Pullover Men

Montbell klærne jeg pratet om må du desverre bestille fra USA, de fleste store nettbutikkene der selger merket.

Husk at sportsnett har 15% DNT rabatt hvis du oppgir medlemsnr. under bestillingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har kikket litt på de juletilbudene hos Sportsnett. Jeg er ganske lang og smal, så Arcteryx har jeg aldri fått til å passe på min kropp. Det blir enten for kort eller for vidt. Har en teori om at snittet er laget med tanke på Nord-amerikanske kropper. :) Jeg kunne likevel tenkt meg å prøve den Arcteryx Rho AR-genseren, men ser de er utsolgt for str L.

Når det gjelder den Patagonia-jakka, blir ikke den fryktelig varm til aktiv bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en teori om at snittet er laget med tanke på Nord-amerikanske kropper. :)

Eller eventuelt norske kropper, siden vi nå har like stor andel personer med vanlig fedme som amerikanerne... (De har riktig nok en høyere andel med ekstrem fedme, men de kommer ikke inn i Arc'Teryx klærne heller :D )

Min erfaring med fleecejakker, er at billige jakker fungerer like bra som de dyre. Forresten noen spesiell grunn til at det MÅ være stretchmateriale?

Bruker selv et par Haglöfs-jakker nå om dagen som jeg kjøpte for en slikk og ingenting, og de er like bra som dyrere jakker jeg har hatt tidligere. Har også en MH Monkey Man i power stretch, men den er for varm til å bruke som mellomlag på ski.

For øvrig syns jeg nå dunjakke som mellomlag til skikjøring også høres fryktelig varmt ut?? Hvis ikke man kun er ute når det er 15 blå eller kaldere... Jeg kan i hvert fall ikke bruke dunjakker hvis ikke det er svinkaldt ute, men det varierer vel ganske betydelig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Rho AR, og den anbefales på det sterkeste. God passform, men den er ikke av de varmeste. Den er kroppsnær som undertøy egentlig, ikke som en typisk fleecegenser. Det kan derfor bli vel mye luft mellom genseren og en skalljakke.

Kan også nevne at Peak Black Light er en bra genser i powerstrech. Ulike typer stoff alt etter hvor på overkroppen man pleier å fryse mes, dessuten en skikkelig lang glidelås foran som gjør lufting lettere.

Dun under skalljakka høres altfor varmt ut, men en tynn primaloft kan jo funke. Dog skal det være under 15 minus før man har behov for noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen spesiell grunn til at det MÅ være stretchmateriale?
Hovedgrunnen er at jeg liker passformen. Jakker med stretch er gjerne mer tettsittende en "vanlig" fleece. Dessuten synes jeg tettsittende jakker ofte ser mer sporty og bedre ut enn løsere plagg. :) Det er også mindre fare for at et glatt stretchstoff skal feste seg i plagget utenfor enn for mer lodden fleece. Hadde denne vært litt lengre, så hadde det vært en optimal jakke: Houdini Power.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller eventuelt norske kropper, siden vi nå har like stor andel personer med vanlig fedme som amerikanerne... (De har riktig nok en høyere andel med ekstrem fedme, men de kommer ikke inn i Arc'Teryx klærne heller :D )

Jeg kjøpte en Arcteryx Delta SV jakke fra sportsnett nå i julekalenderen, og den passer kroppsfasongen min perfekt :) Har vel en amerikansk kroppsfasong jeg da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For andre som er på utkikk etter Power stretch jakke kan jeg anbefale Mammut Aconcagua. Den har full glidelås lengde, en høy brystlomme og tommelhull. Ypperlig som mellomlag på kalde dager og koster under 1000kr hos XXL. Husk bare at str er små. Jeg bruker vanligvis large, men måtte opp i XL på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.