kugo Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Da vi endelig hadde fått litt nysnø fant jeg ut at det var på tide med en skitur, siden det fortsatt er lite snø, falt valget på en relativt slakk "husmortopp". Fugltinden står alene , så jeg hadde ikke så store forhåpninger om godt skiføre. Fugltinden ligger på Malangshalvøya, og har en primærfaktir på hele 895 meter. Startet ved skistadion ved Josefvatnet på litt over 100 moh, litt over en times kjøretur fra Tromsø. Starten gikk i slakt terreng etter merket sti i 2 km, før man kom over skogsgrensa å gikk i småkuppert terreng enda noen km. I starten var det kjempeskiføre, med 10 cm nysnø, men med engang jeg kom til det litt brattere partiet var det skare. Nedkjøringen var ikke mye å snakke om, men fikk en ny topp i "samlingen" min og fikk en påmindelse om at det er vondt å gå årets første tur i slalomsko Turen tok like i overkant av 3 timer. For flere bilder og turbeskrivelse:http://kugo.no/2009/12/fugltinden-1033/ Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.