Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets første skitur: Fugltinden 1033 moh- Balsfjord- Troms

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi endelig hadde fått litt nysnø fant jeg ut at det var på tide med en skitur, siden det fortsatt er lite snø, falt valget på en relativt slakk "husmortopp". Fugltinden står alene , så jeg hadde ikke så store forhåpninger om godt skiføre.

Fugltinden ligger på Malangshalvøya, og har en primærfaktir på hele 895 meter. Startet ved skistadion ved Josefvatnet på litt over 100 moh, litt over en times kjøretur fra Tromsø. Starten gikk i slakt terreng etter merket sti i 2 km, før man kom over skogsgrensa å gikk i småkuppert terreng enda noen km. I starten var det kjempeskiføre, med 10 cm nysnø, men med engang jeg kom til det litt brattere partiet var det skare.

Nedkjøringen var ikke mye å snakke om, men fikk en ny topp i "samlingen" min og fikk en påmindelse om at det er vondt å gå årets første tur i slalomsko ;-) Turen tok like i overkant av 3 timer.

For flere bilder og turbeskrivelse:
http://kugo.no/2009/12/fugltinden-1033/

post-6423-133474670852_thumb.jpg

post-6423-13347467087_thumb.jpg

post-6423-133474670886_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.