Gå til innhold
  • Bli medlem

Mjølfjellet - snøforhold og rasfare


squidman

Anbefalte innlegg

Hei jeg hadde tenkt meg en tur til Mjølbotn under Mjølfjellet med hensikt å ta noen korte dagsturer med rando. Er det noen som har prøvd dette før? Ut ifra skredkartet http://gis.ngi.no:8089/skredkart/ er Vesetfjellet nogenlunde trygg (og fint og slakt), men lurte på hvordan det er ned fra selve Mjølfellet (altså rett opp og ned fra Mjølbotn på vestsiden - har ikke tenkt på klippekjøring!). Da dette blir en kort solo telt-tur vil jeg helst være på den sikre siden, samtidig har jeg tatt de sikre toppene ved Ljosanbotn allerede og skulle helst kjørt noe nytt. Jeg er ingen ekspert på skred men kan de vanlige testene da..(rutschblock osv)..

Noen erfaringer? Cookie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.