Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

kjøpte en North Face Flight Series skalljakke i høst, på supertilbud på G-sport. Ordinær pris, hvis slikt finnes, var oppgitt til rundt 3.500, og på salg var den satt ned til 990. Ifølge lappen består den av 100 % Nylon med GoreTex.

Kjøpte den primært fordi den omtrent ikke veier noen ting, og tar utrolig liten plass i sekken. Veldig behagelig å ha på, god hette, og vinden holdes ute.

Men, og det er et stort men: Etter en tur hvor man blir litt varm i trøya er den våtere inni enn utenpå, og er det i tillegg litt regn i lufta er jakka dyvåt både utenpå (naturlig nok) og inni. Og da mener jeg ikke fuktig - det renner bokstavelig av den inni.

I min naivitet hadde jeg trodd at GT skulle forhindre dette, og jeg lurer på om det er andre som har erfaring fra samme produktet. I ettertid er jeg glad for at jeg ikke er blant dem som har betalt over 3 lapper for jakka, for ei regnjakke til 200 kroner på Europris gjør trolig sammen jobben.

Er det jeg som har feil forventninger til Nylon m/Goretex, eller er dette noe jeg bør ta opp med selgeren?

Annonse
Skrevet

Selgere prøver å innbille oss at goretex holder deg helt tørr. Så lenge du svetter en del er det ofte problematisk å få svetten ut av jakka, man blir klam. Men at det renner inn holder ikke. Gore har en "guaratied to keep you dry" garanti. Gå å klag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.