Gå til innhold
  • Bli medlem

Ta med søppelet hjem!!


gremlin

Anbefalte innlegg

Annonse

Veldig bra og vel fortjent bot.

Måtte andre svin i Korsvika etc nært Trheim by fått samme smekken....

Egen subjektiv opplevelse er dog at fjellheimen generelt ble langt mer forsøplet av hermetikk etc for 25 år siden. Dengang, og tidligere, var det virkelig mange svin her tillands!!!

Den gang var det: "Ikke no snikk-snakk, Bjellands Hermetikk-takk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt feil å gi de bot. Samfunnstraff hadde vært på sin plass. Først skulle de vært sendt ut for å rydde opp etter seg, deretter 1 måneds søppelrydding i nasjonalparkene, og siden de er sørfra kunne straffen vært avsluttet med vasking av Besseggen i høysesongen. Kanskje de kunne vært satt i ei laksmerde for å plukke lakselus. Synes rettsapparatet må begynne å bli litt mer oppfinnsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet et par tråder tidligere hvor det har dreid seg om forsøpling av Femundsmarka. Av egen erfaring har det vært nødvendig å be folk skjerpe seg. Det skal bli spennende å se om dette har blitt tatt til etterretning neste sommer. Til alle som konkurrerer om å gi synderne strengest mulige straffer, vil jeg bare bemerke at jeg har mer tro på holdningsskapende arbeid. Og holdninger betyr det du gjør. Har du dårlige holdninger, vises dette i det du gjør. Straff hjelper ikke. Trykk ølboksene flate og ta dem med hjem. Brenn søppelet du etterlater deg. Du kan brenne alskens skrot når du har et godt bål. Men husk å fyre bålet på gamle bålplasser, eller legg steinheller i bunnen. Når bålet er slokket, fjern alle spor. Du har vel selv et ønske om å oppleve uberørt natur, og da bør du fjerne alle spor etter deg når du forlater leirplassen. Det er ikke store problemer vi snakker om her, snarere estetiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at holdningsskapende arbeid er viktig, men når alt skaden har skjedd synes jeg det blir altfor lettvint å bare gi de noen kroner i bot. De kunne gjerne fått jobbe for statsskog en måneds tid, kanskje det etterhvert hadde gått opp for dem at naturen er vakrest når den er fri for søppel. Straff og holdningskapende arbeid på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.