Gå til innhold
  • Bli medlem

Bikjekaldt på to 1k topper i Storfjord-Troms


kugo

Anbefalte innlegg

Etter litt studering av kart, fant jeg 2 topper som var overkommelig i løpet av de få timene med dagslys i Troms for tiden. Bogefjell 1089 og "Massiv Ø av Rieppetinden" 1203 så ut som greie topper.

Startstedet er Oteren, ca 1 times kjøretur fra Tromsø. Var egentlig litt i kaldeste laget for fjelltur, men jeg klarte ikke å la vær når jeg sto opp, og så den klare himmelen. Var 10 minus i Tverrdalen, der jeg startet turen fra på ca 25 moh, i tillegg var det en god del vind...

Turen var på ca 12 km og ca 1500 høydemeter.

Bogefjell er nok litt lettere å ta fra andre siden, men for å rekke over begge toppene i dagslys måtte jeg gå en kortere, men brattere rute. Det her var min topp nr 87 og 88 av 1000 meterstoppene i Troms, har bare 583 igjen:)

Var en del snø, men enda litt lite snø i de bratteste partiene for å kjøre på ski, så det ble truger denne turen også. Håper på litt snø snart så jeg kan starte skisesongen!

For flere bilder og turbeskrivelse:
http://kugo.no/2009/12/bogefjell-1089-moh-3/

post-6423-133474669296_thumb.jpg

post-6423-133474669314_thumb.jpg

post-6423-13347466933_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke erfaren nok til å lede en klatreekspedisjon, men har vært med "klatrere" på noen av de vanskligste toppene vi har; Store Lakelvtinden er vel på topp 10 over de vanskligste i fylket.

Har alt av utstyr, så det blir vel til at jeg starter med "enkle" snøklatretopper i vinter med en kompis som har klatret mye inne, for å ruste oss til de aller vanskligste. Men har en 6-7-8-9 årsplan for toppene, så jeg har litt tid på meg for å ta de vanskligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.