Gå til innhold
  • Bli medlem

Falketind Flex1 softshelljakke. Erfaringer?


jens e

Anbefalte innlegg

Annonse

Har ikke denne, men har Falketind Flex1 bukse og Svalbard Flex1 jakke. Så ikke helt behovet for hette på jakka for mitt bruk. Vil tro at Falketind og Svalbard Flex1 er ganske like, både i stoffkvalitet og bruksområde, selv om det skiller noen detaljer. Har brukt den på dagsturer i tålig godt vær og med høy intensitet. Egentlig en treningsjakke som er litt mer enn bare en treningsjakke. Stoffet er vannavstøtende, men ikke vanntett. Puster godt og har gode lufteglidelåser under armene. Er det fare for regn, har jeg skalljakka i sekken.

Totalt godt fornøyd med kjøpet, jakka passer fint til den bruken jeg kjøpte den for.

Jakka mi har noe merkelig fasong, XL var lang nok på armene, men VELDIG trang rundt brystet. Måtte derfor ha XXL, og selv den var småstram rundt brystet. Det problemet har jeg aldri hatt med andre jakker.

Ellers vil jeg si at 2500kr er mye for en softshelljakke. Svalbard er noe enklere og ca 1000kr billigere.

Beklager hvis dette ikke var svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var interessante betraktninger.

Jeg er selv 1.90m og 100 kg. Trodde XL ville holde, men da bør jeg kanskje gå opp en størrelse?

Du kan jo sjekke på måleskjemaet på www.norrona.com!

Ellers så kan jeg jo si at det varierer veldig på hvordan disse 100 kiloene er fordelt, om du er atletisk bygd eller kraftig med pondus?

Jeg er selv 191 på strømpelesten og 115kg lett, men da bredden sitter over bryst og rygg, og sliter veldig med norrønas jakker av den slag, Recon jakka er helt suveren for meg, men antar at du må opp på xxl uansett egnetlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kiloene ligger er selvsagt et godt poeng. Jeg er atletisk bygd.

Jeg bruker stort sett xl eller xxl. Jeg har sett måleskjemaet, men jeg synes allikevel det varierer mye fra jakke til jakke (innenfor norrøna også). Problemet er ofte at jakkene blir trange over skuldrene og under armene, og at den blir for kort på armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.