Ole Magnum Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 Heisann Jeg planlegger en tur til Høgevarde til sommeren med en ungdomsgruppe jeg er leder i og lurer derfor på hvordan det er å gå fra Gulsviksætran og opp til Høgevarde? Skal ha med meg et kobbel med unger i alderen 12-15år. Noen i god form, andre ikke. Etter det jeg kan se på kart er dette den bratteste oppstigningen med merka løype. Hvordan er denne turen å gå for unger i den alderen? og hva snakker vi om tidsforbruk? Og ikke minst, er det fiskemuligheter i høgevardetjenn? Ligger kanskje alt for høyt men? Det er ikke aktuelt å gå inn fra andre plasser da vi ikke har bil, og planlegger å sove i nærheten av Gulsviksætran en ukes tid for fiske og natuopplevelser. Siter
TeisL Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Heisann Jeg planlegger en tur til Høgevarde til sommeren med en ungdomsgruppe jeg er leder i og lurer derfor på hvordan det er å gå fra Gulsviksætran og opp til Høgevarde? Skal ha med meg et kobbel med unger i alderen 12-15år. Noen i god form, andre ikke. Etter det jeg kan se på kart er dette den bratteste oppstigningen med merka løype. Hvordan er denne turen å gå for unger i den alderen? og hva snakker vi om tidsforbruk? Og ikke minst, er det fiskemuligheter i høgevardetjenn? Ligger kanskje alt for høyt men? Det er ikke aktuelt å gå inn fra andre plasser da vi ikke har bil, og planlegger å sove i nærheten av Gulsviksætran en ukes tid for fiske og natuopplevelser. Hei, jeg er ikke veldig kjent og vet ikke hva oppstigningen heter der jeg gikk. Jeg gikk sammen med en kamerat som har hytte så jeg bare følte på. Men terrenget lettgått og jeg kan vil tro at Høgevarde etter da jeg var der og så terrenget burde passe fint for en slik ungdomsgjeng. Har også selv vært på turer med store ungdommsgrupper og min erfaring er at det meste går fint, så lenge man kan ta å bruke tiden og ikke lage noe stress. Så stikkordene for at en tur for en slik gjeng skal bli vellykket kan man vel da si er å legge inn pauser og stopp underveis hvor man samler opp, slik at noen ikke de beste går langt foran de ikke fullt så gode. Kanskje også dele inn i grupper på tvers av ferdigheter og at gruppene skal være samlet hele veien og ta noe samlingspunkt hvor alle gruppene samles. Så lykke til med planleggingen. Siter
Ole Magnum Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Skrevet 10. desember 2009 Hva snakker vi om tid opp til toppen da? sånn på cirkusen Siter
TeisL Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Hva snakker vi om tid opp til toppen da? sånn på cirkusen Hvor lang tid det tar, det er jeg svært usikker på i og med at jeg selv ikke er sånn veldig kjent. Men du kan sjekke ut turforlagene her: http://www.turistforeningen.no/cabin.php?ca_id=132 Siter
Ole Magnum Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Skrevet 13. desember 2009 Har sjekka ut der, men der står det ikke en dritt om akkurat den ruta vi skal gå. Bare de andre som er utilgjegnelig for oss Siter
Team Fenris Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Gulsviksetra/Høgevarde er en helt grei tur for unger i den alderen. Høgevardetjenn:ingen fisk der,men det ligger noen vann i nærheten som heter Fiskløysningen hvor det er bra med fisk. Ha en riktig god tur. Siter
Team Fenris Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Ta en tur innom XXL i Sarpsborg eller ring til Villmarksavd der 24084230, og spør etter Bård.Han er ekstremt godt kjent i fjellet der du skal. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.