Gå til innhold
  • Bli medlem

En ny rask 1k topp. Kvannfjellet 1011 moh - Balsfjord -Troms


kugo

Anbefalte innlegg

Jeg fortsetter trenden med effektive topper i nærområdet av Tromsøi mørketiden. Idag var jeg på Kvannfjellet som ligger på Malangshalvøya, ca 1.5 timers kjøretur fra Tromsø sentrum.

Kvannfjellet er vel en klassisk "husmortopp", men den er over 1000 meter.... Så da må jeg ta den:) Det er kort innmarsj og ikke veldig bratt, bortsett fra 100 høydemeter, men de kunne jeg unngått ved en litt lengre rute, noe som utgikk. Det er bare 5 1000 meterstopper på Malangshalvøya, og 3 av de andre ligger helt på andre siden av halvøya, så det var fin utsikt tiltross for lav høyde.

Turen gikk i klarvær og 3 minus. For det meste gikk jeg på hard snø, noe som gjorde at jeg fikk unnagjort de litt over 800 høydemeterne opp og ned på under 2.5 time.

Flere bilder og turbeskrivelse:

http://kugo.no/2009/12/kvannfjellet-1011-moh-2/

post-6423-133474667954_thumb.jpg

post-6423-133474667971_thumb.jpg

post-6423-13347466799_thumb.jpg

post-6423-133474668007_thumb.jpg

post-6423-133474668023_thumb.jpg

post-6423-133474668038_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Panasonic DMC-TZ6. Er vel først og fremst pga lite lys bildene ikke blir så skarpe... Er vanskelig å beregne sånn at man er på toppen akkurat klokka 12 for å få mest mulig lys:)

Skal ta en "mannetopp" på torsdag, så da får du se hvor skillet mellom husmor og mannetopp er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert ski, men det er veldig forskjellig fra fjell til fjell. Er litt glad i skiene mine, så venter på neste snøfall før jeg starter skisesongen:) På gårdagens tur til Kvannfjellet kunne jeg brukt ski, men det var skare.... På dagens topp var det helt avblåst, kunne gått på ski fra 1050-1235 moh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.