Lars Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 Da har jeg jo padlet og gitt ut bøker til hele kystlinjen av Agder og Telemark. Tilsammen har jeg merket av godt over 600 leirplasser. Jeg vil nå prøve å systematisere disse dataene slik at de kan brukes til å belyse forskjellige sider ved friluftslivet i strandsonen. Dermed står jeg jo overfor en ganske kraftig kodejobb. Dette er grunnen til at jeg gjerne vil ha hjelp av dere. Hvilke variable skal jeg kode? Etter litt brainstorming på egen hånd har jeg kommet på i alle fall følgende variabler: Nummer på plasse (underplass?) Navn Kommune Fylke Landfast/øy Privat/skjærgårdspark/friområde (annet?) Skjermet (1-5? 1=ingen, 1=ca 90 gr osv) Liten/stor (1 eller flere telt) WC (ja/nei) Teltforbud (ja/nei) Landing (svaberg, stein, sand, gress, brygge) Annen info Jeg er svært takknemlig for tips! Siter
ksakk Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 kartreferanser er jo fint, og med skjerming vet jeg ikke om du tenker hvilke vindretninger det er utsatt for som kan være nyttig Siter
Mayhassen Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 hvor bra det er å bade der, hoppe/stupemuligheter, familiebading/dypt/grunt etc Muligheter for snorkling feks Siter
+Mase Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 Tilgang til drikkevann Muligheter for bålfyring/tilgang på ved Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.