Gå til innhold
  • Bli medlem

Best og billigst mat i nærheten av Jotunheimen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hehe...eg e ekte aordøl, og eg kan skriva unde pao at her inne e d stort sett berre hedninga`:)

Et ko`faen so mange burgera de vil, men d e no veit ikkje nedi håla de ska vera her inne. Fjeddle e d so tele.

Hydrosjauar og klatrefaen

Hedning er jo en hedersbenevnelse :) Ikke så mange kristne der jeg kommer fra heller, og godt er det...

Noen tips om rutene på Moakammen, aordøl? Finnes det laaaaange, men noenlunde greie ruter der..?

Hilsen høyangring som har kjørt vogntog mellom Øvre og Tangen :)

Annonse
Skrevet

Følger man denne linken ender man opp på "klatreførar for Årdal" her kan man lese om ruter som heter "Klompar i fisen" og "Elefantræva"

Det understreker det jeg alltid har trodd om sportsklatring, nemlig at den største utfordringen ligger i å finne på nye kreative navn til alle rutene man går.

Det er videre helt tydelig at enkelte noe trange dalfører ble utelatt da Norge ble forsøkt kristnet for omtrent 1000 år siden...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Torgeir!

Høyangring altso? Du må sjålsagt berre koma å klatra pao Ytre Moa. Mykje fint å finna der, men fleirtalet av rutene e nok ikkje so lange. Ser du ha faott linken te Kolåsen si sia, veldig bra førar, men mange av rutene som der står som naturle sikra, e no bolta. Men d ser du jo sjølv når du kjem te veggen.

Panda:

Ingen tvil om at kristningi steig elegant førbi Aordal. Takka før d! So slepp me gao te kyrkjes naor me kan vera pao fjeddle :-)

Håpa førøvrigt at du ser humoren i dei flotte nabni pao klatrerutedn vaore. Klompa i fisen e jo retteleg talande, e`kje du einig?

Hedning og klatrefaen

Gjest Anonymous
Skrevet

Agnar:

Du mao berre koma å klatra te du kike fanden rett i kvitauga. Heilt graitt! :-) Fine telthøve pao Ytre Moa, evt kan du sova unde ein ao buldresteinadn vaore. Det e lagt ut link te klatreførarn pao debatten her.

Klatrefaen

Skrevet

Kjære Hedningfaen

Jeg har ikke klatret nevnte rute, men er ikke i tvil om at "Klompar i fisen" er et korrekt og svært beskrivende navn.

Videre synes det helt klart at uteglemmelsen av Årdal og dalstroka innaføre under tvangskristningen av Norge trolig var planlagt. Olav den Heilage gadd vel ikke prøve engang...

mvh Pandafaen

Skrevet

Dersom noen er i tvil, det forrige innlegget var ironisk ment.

Årdøler er trivelige mennesker og flinke til å klatre og til å mekke hamburgere og til å finne på rare navn. De er ikke fullt så flinke til å gå i kirken.

Sist jeg gikk nesten riktig ned fra en topp endte jeg omtrent 3 kilometer fra bilen min. Da ble jeg kjørt av en hyggelig årdøl.

Jeg liker Årdal!

Bjørn

Gjest Anonymous
Skrevet

Å bomme med tre kilometer synes jeg er litt drøyt, Panda :wink:

Fluggen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.